Katt som lever rövare

Sv: Katt som lever rövare

+ er andra

Jag ska fortsätta ge mat så sent jag kan innan jag går och lägger mig och se om det hjälper! Det hjälpte ju i natt, blev inte väckt förrän i morse :D

Precis, jag har sovalkov och alltså ingen möjlighet att stänga ute katterna. Han har ju sin fru, så kattkompis har han, och jag försöker aktivera honom så gott jag kan dagtid, men han är inte en särskilt aktiv katt (gammal, lat, kastrerad innekatt :angel:). Ja förutom tokrejset mitt i natten förstås.
 
Sv: Katt som lever rövare

Låter som du har en helt normal katt. :D

Mina är också rätt leksna på natten nu när det är för varmt på dagarna. Tror det löser sig när det blir lite svalare och mörkare.

Jag försöker leka dem trötta på kvällen och ignorerar dem alltid på natten. Börjar man ge vika slutar de aldrig. :sneaky:
 
Sv: Katt som lever rövare

Förmodligen är det så :D Lite jobbigt dock när man är van vid att de sover i ens säng hela natten, så att man själv sover bra :angel:

Men jag provade även igår kväll att ge mat sent, det funkade! Blev inte väckt förrän 8.30 :bump:
 
Sv: Katt som lever rövare

Hur mycket kör du slut på honom på dagarna? En rejäl lekrunda på kvällen (både fysisk och psykisk) brukar få dem betydligt beskedligare på natten. Har man en krävande katt kan man få räkna med en timme iaf, uppdelat på kortare stunder.

Ja, jag har också en ganska aktiv katt som - speciellt den här tiden på året - gärna får tokryck precis när jag tycker att det är lagom för oss att gå och lägga oss, och det enda som funkar i längden är att 1) aktivera honom ordentligt framåt kvällen 2) ge honom ett rejält mål mat (helst en kycklingvinge; kattskrället är aldrig så lugn och tillfredsställd som efter att ha fått kämpa lite med en sådan) strax innan jag går och lägger mig 3) inte låtsas om honom om han ändå väcker mig efter att jag har somnat. Skulle han vara allmänt rastlös och/eller hungrig någon kväll så märks det med all önskvärd tydlighet på en gång ...
 
Sv: Katt som lever rövare

Det är just detta som gurun Jackson Galaxy förespråkar. Hunt, catch, kill, eat, wash, sleep.
 
Sv: Katt som lever rövare

Fönstret är 2,5 m brett och nästan 4m högt, det finns tyvärr inga bra gardinmöjligheter :(

Jag provade att ge massa mjukmat vid 23 i stället, lyckades skjuta fram röjandet till 07.30. Har gett mat igen men nu är det konstant jamande som gäller i stället. Jag ger upp :banghead:

Har bara läst random svar här men skulle verkligen AVRÅDA för att ge mat. Då lär ju sig katten att när den jamar som en galning får den mat, alltså berömmer du ett dåligt beteende på det viset.
Jag har samma problem med mina två, vid fyra - fem drar dem igång. Gör mig iofs inte så mycket eftersom jag går upp klockan fem vareviga morgon men min sambo däremot som inte behöver gå upp klockan åtta och även ger dem mat då tycker inte det är så himla party. Dem får lite mat där vid åtta på morgonen, lite runt sex på kvällen och sedan en ordentlig portion innan vi lägger oss, mellan 22 - 24. Det har lugnat ner dem lite mer, dem drar fortfarande igång vid den tiden meeeeen inte alls lika länge och inte på ett lika irriterande vis :)
Tror dock (hoppas innerligt) att mina kommer lugna ner sig lite med tiden, de är två nu och de börjar väl bli vuxna på riktigt asap.
 
Sv: Katt som lever rövare

*kl*

Intressant hur olika det kan vara. Ingen av mina katter har någonsin väckt mig om nätterna för att de vill ha mat.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 496
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
951
Senast: cassiopeja
·
Äldre Igår hände en väldigt obehaglig upplevelse som tär lite på mig, och som jag bara måste få skriva av mig om för att försöka släppa det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
9 707
Senast: Girasol
·
Kropp & Själ I natt var jag med om något jag upplevde som väldigt skrämmande, och jag kan inte riktigt släppa det... Vad fan hände? Under kvällen...
2
Svar
25
· Visningar
4 114
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp