katt på besök?? Hudproblem

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare seifur1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 817
S

seifur1

Hej
Jag har fått en katt för tillfället :smirk:
Han kom till oss mager och skygg och eländig. Först med någon vecka mellan besöken och nu dagligen. Totalt i ca 1,5 månad.

Ja, jag har börjat mata honom för han var bedrövligt mager. Jag har gett avmaskningsmedel i maten och även droppat på frontline då han var full med fästingar. Han börjar bli tam efter allt vi gör med honom. Han var skygg i början.

Nu är det inte mer än 4 dagar sedan han fick frontline men jag undrar vad det är för hudproblem han har på huvudet? Han är lite mjällig och tunnpälsad där och kliar sig. Är det något som denna behandling kan fungera mot?? Inget syns i öronen.
Eller är det bara sår efter slagsmål som läker???

Vi kan inte behålla honom då min sambo är allergisk så antagligen får jag väl efterlysa rätt ägare eller nytt hem.

Mycket söt kisse i alla fall :love:
socker.jpg

socker2.jpg

Senast ändrad av en moderator:
Sv: katt på besök?? Hudproblem

Oj, han ser ut som våran Tea...läskigt! Tyvärr har jag ingen aning om vad det kan vara! :(

Liknande trådar

Katthälsa Hej, skriver denna tråden i hopp om att få andras tankar kring min situation, kanske finns det någon som varit eller är i samma sits... 2
Svar
32
· Visningar
7 312
Senast: canine
·
Katthälsa Sorry för långt inlägg. Min älskade kisse och den mest fantastiska varelse jag någonsin fått lära känna fick somna in i somras. Jag bor...
Svar
1
· Visningar
1 141
Senast: Sassy
·
N
Katthälsa Urinstopp! Det finns en lösning! Efter 4 spolningar som inte gav något resultat bestämde vi oss för att göra en operation på Aslan...
Svar
1
· Visningar
7 191
Senast: kebabbert
·
T
Övr. Katt Nu måste jag höra mig för hur andra skulle ha gjort här. Hos mina föräldrar är det en katt som kommer på besök i princip varje dag under...
Svar
4
· Visningar
1 921
Senast: Zaria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka