Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag blir lätt upprörd och beslöt att ringa min rumskamrat som jag hyr utav, innan jag ringer någon annan.Usch vad jag mår dåligt av det du berättar.
Antar att du redan tänkt tanken...
Kan du inte låta honom flytta in till dig?
Men som polisdotter är jag sååå feg! Egenmäktigt förfarande är ju straffbart
Kisse kommer stanna här och åka via polis (off. chipscan) till veterinär om torsdag. Jag betalar ur egen ficka och tar juridiska risken gladeligen. Foton och diariefört ärende finns hos hyresvärden, detta kommer finnas med i anmälan till länsstyrelsen tillsammans med vets utlåtande. Eller i vilken ordning det kan tänkas bli.
Kisse är lugn och fin nu, och man får röra vid hela katten - utom det såriga bakbenet och munnen/hakan.Blodig?? Jisses.. Vad har han råkat ut för?
Snälla uppdatera med mera info om vad som sker..
Jag har beklagat mig över det fertstilta hela kvällen... eller nja; under 1½ år nu. Och den skäggige hälften skakar bara bekymrat på huvet med en sorgsen blick som säger det han uttalat tidigare:Vilken innerlig tur för kisse att hans pucko till ägare har er som grannar!
Hoppas allt ordnar sig till det bästa, jag står bakom dig och hoppas att även byråkratin kommer stå på din sida så det inte blir något strul.
Har du frågat din granne om du får överta katten? Han verkar ju inte bry sig om den direkt och kanske ser det som en lättnad? Dock så vet man ju aldrig hur sådana tänker ...
Det är min uppväxt som spökar. Sedan barnsben har poliskåren haft koll på mig. Vilken tid jag gick hem från ungdomsgården som 14 åring, att jag kört raggarbil efter midnatt som 18åring, att jag sneddade över en korsning med bilen som fullt vuxen på väg ner på stan. Jag har blivit lite nojig efter en uppväxt i en tämligen labil polisfamilj, där tom partipolitiska åsikter är lite förfärliga om de uttalas högt av annan än statsminister. Jag bär på med medfödd fegloppa, helt enkelt.Jag måste få fråga dig, vad är det du har samvetskval över? Och vad är det du är rädd för? Prick i luntan? Tänja på gränser? Vad tror du egentligen skulle kunna hända? Egenmäktigt förfarande? Det är en Katt vi pratar om. Inte ens i de bästa fall, med en ägare som faktiskt bryr sig om sin katt skulle någon sorts myndighetsperson göra något av det. Och du skriver ju om och om igen om vilket kräk den här ägaren är. Vad tror du att han skulle göra? Polisanmäla dig? Knappast.
Nej, Kisse ska inte ut igen. Jag vägrar! Intentionen nu har faktiskt varit att "om jag ser Kisse i vinter, ska jag i värsta fall fånga in för att få honom skonavlivad". Dessvärre kanske det är aktuellt...Du skriver att katten kommer "hamna hos er en stund"? Snälla säg att du inte tänker släppa ut honom igen! Om du inte kan ta honom själv, lämna honom till ett katthem. Men ge upp med grannen. Du kommer inte få honom varken förstå, ångra sig eller ta bättre hand om djur. Det enda du kan hoppas på är att han inte skaffar fler. Och ge upp med att försöka ordna det här på något byråkratiskt vis. Det fungerar inte. Oavsett vad du drar igång kommer katten dö av köld, svält och vanvård långt innan någon flyttar din anmälan från "inkommen" till "åtgärdas icke".
till dig för att han får komma till veterinär. Håller tummarna för att han inte är alltför illa däran.
Varmt lycka till. Hoppas att kisses dagar av umbäranden och misär är över nu.
Närmsta polisstation = mina föräldrars gemensamma arbetsplats...Du lär inte behöva oroa dig för någon prick i något register. Så lätt går det inte och även om ägaren skulle anmäla dig så lär det inte komma längre än till närmsta polisstation och där läggas ner "i brist på bevis" sas.