Katt eller hund?

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare well_what_the_hell
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 980
W

well_what_the_hell

Jag undrar iaf jag har en katt eller hund.. Eller något annat.. Det ser ut som en katt..

Här är de lite udda sakerna djuret har för sig:

* Hämtar leksaker som man kastar iväg och vill att man ska kasta igen.

* Hjälpte mig att packa när jag flyttade i somras, kom bärandes på plastpåsar.. Och la de i en flyttlåda. :cool:

* Bäst klappningen är mothårs. :smirk:

* Öppnar kattmatsburkar själv :eek:

Och det finns säkert mer men jag kan garantera att jag glömt något. Lisa får fylla in om det är mer.. :)

Jag undrar.. vad är det jag har?! Är det någon annans katt som beter sig såhär?

Sv: Katt eller hund?

min gamla katt apporterade saker man kastade, hon öppnade alla dörrar, stängda, tilldragna eller skjutdörrar (låste dörrar till och från av misstag). Hon svarade i telefon rätt ofta (petade av luren när det ringde), öppnade kattmatskartonger - efter att ha brutit sig in i skafferiet och hon vägrade gå och sova innan hela familjen var hemma. saknades nån satt hon på vakt i trappan tills man kom hem.

hon var ascool. Har två katter nu som är långt ifrån smarta. Inga likheter alls. den ena uppför sig som om hon har damp och den andra fullkomligen vrålar när hon ska jaga saker och dessutom attackerar hon med hopp som verkar vara tagna från Crouching Tiger Hidden Dragon. Så hade jag inte haft min gamla katt så skulle jag nog trott att din var en hund... :D

Haha, hon är fränast när hon hämtar leksakerna och demonstrativ lägger dem framför fötterna.
Kan hon säga "Lek med mig NU!" tydligare? :angel:

Och den där kattmarsburken som hon öppnade (vilket var helt onödigt; Hon hade ätit massa mat den dagen och skulle tvunget och envist äta mer) Det var bithål överallt. Hon måste ha vart helt galen när hon slogs med den :D
Den var ju dessutom i metall, säkert jättebra för tänderna :crazy:

Fast hon är sötast när hon pratar :D
Hon svarar när man ropar henne :love:

Tja.. det måste i sånna fall vara nån blandras.. ;)

Detsamma undrade nog granntanten där jag bodde förut. Hon hade två små ettriga hundar som slet i sina koppel och skällde och stod i när jag joggade förbi... med mina katter i sele springandes FOT på varsin sida om mig...

Nu när jag blivit lantis och de blivit utekatter följer de gärna med på skogspromenad och kommer när man ropar.

Min vuxna katt är precis likadan. Vet inte om det är för att han är uppvuxen och fostrad av hundar sen han var 2 veckor gammal.
Hämtar leksaker, öppnar dörrar, tyvärr har han inte lärt sej stänga dom oxå :crazy:, sätter på vattenkranen, inte heller där lärt sej att stänga av, morrar så fort nån ringer på dörren, kommer när man ropar, älskar att bada :o osv. :D

Liknande trådar

Övr. Hund (Långt!)Jag skulle behöva lite input. Vi har en mellanstor hanhund på snart 1,5 år. Han är en trevlig hund, men! Han är ett helvete för... 2 3
Svar
59
· Visningar
7 925
Senast: AnneB
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
9 746
Senast: AlmostEasy
·
Hundträning Hej! Ska väl göra en lång historia ganska kort. Endel kanske vill ha hans historia för att förstå hunden. Tog hem en gnutta jobbig...
Svar
6
· Visningar
6 987
Senast: dpmatte
·
Övr. Katt Det känns helt overkligt, jag har nog inte förstått det än. Sent i onsdags kväll försvann hon i mina armar, hon fick det lugnt den sista...
Svar
5
· Visningar
2 303
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka