Katrinplommonpure?

Sirocco

Trådstartare
Hej!

Martin blir strax 4 månader och vi har, på BVC inrådan, börjat med gröt!
Jättegott tycker han :d
Men han har ju "slutat" bajsa...
Han har alltid haft en väldigt aktiv mage. Har kunnat bajsa 5-7 ggr per dygn och det var nästan alltid lite bajs i varje blöja :eek:
Men nu då han ätit gröt i drygt en vecka så har han bara bajsat en gång per dygn och idag har han inte bajsat alls. Han ser dock inte alls besvärad ut, nöjd och glad som aldrig förr, men väldigt gasig!
Fick rådet av en kompis att blanda i lite katrinplommonpure i gröten för att få fart på magen!
Men det känns som om man börjat i fel ände med smakportioner osv då gröten introduserades så tidigt... är det ändå ok med plommonen??

Sv: Katrinplommonpure?

Om han inte är hård i magen så gör det inget att han inte bajsar varje dag. My bajsar rätt olika, ibland en gång per dag och ibland går det fyra-fem dagar utan att hon bajsar, men hon är aldrig hård i magen för det.

My började också bajsa mer sällan när hon började äta mer ritkig mat, så det är säkert normalt. Vi gav katrinplommon i början för att jag var rädd för att hon skulle bli hård i magen. Nu ger vi det bara ibland och det fungerar bra.

Tror inte alls att det är någon fara att ge det nu. Det spelar ingen roll i vilken ordning man introducerar allt, tids nog äter de det mesta ändå. Min filosofi är att ge dem det de tycker om (och behöver som katrinplommon mot hård mage) så att det blir något postivt med mat... =)

Annat man kan ge mot hård mage är päron, lactulos på apoteket (aldrig provat själv) och messmör (med det är lite salt dock).

//Julia

Sv: Katrinplommonpure?

Freyja_bus: Nej, han verkar ju inte besvärad så det är säkert ingen fara :)
Han har iallafall fått en tesked pure idag och han tyckte det var riktigt smaskigt :d

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 402
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi har en kille som blir 3 år i april och en bebis på 2 månader. När sonen blev 2 år började han bli mer och mer trotsig och i höst nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 715
Senast: Guldaskig
·
Hundhälsa Jag har skrivit här innan om min 5 åriga Border Collie hane som får katastrofal diarré var 4-6 vecka. Vissa gånger är han så dålig att...
2
Svar
20
· Visningar
3 462
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 459
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar