Kategorin beskäftiga grannar

Status
Stängd för vidare inlägg.

vallhund

Trådstartare
När jag kom hem från veckohandlingen igår så fanns det en bil där med Leon i, han hade bitit av linan o rantat runt på bygden under pågående åskstorm, my mistake som inte kollat upp prognosen.

Några timmar senare knackar det på dörren o en för mig okänd person anser att jag måste omplacera min hund. Jag berättar att jag har alla tentakler ute för att göra just det. Där kommer dom av sig en aning. Jag frågar den typ 16 åriga dottern om hon vill ha en hund o erbjuder dem att ta hand om Leon, vilket dom gör.

I förmiddags levererades hunden hem, den gick ju inte att ha med i stallet, hade flugit ur en box. Vem f**n tar med en sönderstressad hund till ett stall med 10 hästar?

Jag fick några kloka råd på vägen:
Kontakta uppfödaren, hoppsan det hade jag missat.:banghead:
Kontakta rasklubben, hoppsan det hade jag visst missat.:banghead:

Tanten lyckades oxå förmedla att hon haft en belgisk vallhund o visste vad vallhundar behöver.

När jag kom hem från veckohandlingen igår så fanns det en bil där med Leon i, han hade bitit av linan o rantat runt på bygden under pågående åskstorm, my mistake som inte kollat upp prognosen.

Några timmar senare knackar det på dörren o en för mig okänd person anser att jag måste omplacera min hund. Jag berättar att jag har alla tentakler ute för att göra just det. Där kommer dom av sig en aning. Jag frågar den typ 16 åriga dottern om hon vill ha en hund o erbjuder dem att ta hand om Leon, vilket dom gör.

I förmiddags levererades hunden hem, den gick ju inte att ha med i stallet, hade flugit ur en box. Vem f**n tar med en sönderstressad hund till ett stall med 10 hästar?

Jag fick några kloka råd på vägen:
Kontakta uppfödaren, hoppsan det hade jag missat.:banghead:
Kontakta rasklubben, hoppsan det hade jag visst missat.:banghead:

Tanten lyckades oxå förmedla att hon haft en belgisk vallhund o visste vad vallhundar behöver.

Kanske hårt, men han har väl ett antal år på nacken och ganska många problembeteenden?
Vore det inte lugnare för både dig och honom om han fick somna in nu?
Du är ju inte riktigt kry vad jag förstått, Leon är rädd för ljud och en rymmare av rang och ganska knuten till dig?
Ibland måste man göra livet lättare.

Varför skeppar man iväg en hund med stora problembeteenden så lättvindigt till okända människor där man inte vet hur pass pålitliga de är? Är man beredd att dumpa bort hunden på det sättet är det väl bättre för hunden att man avlivar den.

När ceasars ensamhetsproblem var som värst så drömde jag om att det skulle vara sååå skönt att bara binda honom vid en lyktstolpe och gå därifrån så att han blev någon annans problem.

Skillnaden är att jag aldrig gjorde det.

Du startar tråd efter tråd om att han rymmer.

Jag tror att det vettigaste är att du avlivar honom. Innan en bil, jägare eller fårägare gör det åt dig.

Visst är det kul med en tråd där alla kan spy galla på @vallhund ? Notera att förra tråden skrevs i Maj o sedan dess har hunden inte rymt sedan denna tråden skapades.
http://www.bukefalos.com/threads/plotslig-reaktion-pa-loptikar.1398659/
Btw så hade hunden inga prostataproblem.

Jag hade kunnat uppträda bättre både mot de beskäftiga grannarna o gentemot Leon, tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att göra det.
När snön o isen kommer så kommer jag inte att våga gå ut med honom, så utan lösning på det problemet finns det inte så mycket att välja på.

Visst är det kul med en tråd där alla kan spy galla på @vallhund ? Notera att förra tråden skrevs i Maj o sedan dess har hunden inte rymt sedan denna tråden skapades.

Jag hade kunnat uppträda bättre både mot de beskäftiga grannarna o gentemot Leon, tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att göra det.
När snön o isen kommer så kommer jag inte att våga gå ut med honom, så utan lösning på det problemet finns det inte så mycket att välja på.
Men du, du startar en tråd med ett ganska obegripligt inlägg där det inte på något sätt framgår vad du vill diskutera. Det enda som framgår, och som vi känner väl igen, är att hunden rymmer och att du inte klarar ut honom.

Vad hade du förväntat dig för svar egentligen?

Exakt vad hade du förväntat dig?
De svar du fick känns mycket relevanta utifrån informationen som gavs.

Det är inte alls min avsikt. Men jag tycker mig märka att du mår rätt risigt mellan varven och du svarar stundtals ganska märkligt i trådar på ett sött du aldrig gjorde förut. Om du inte har någon i närheten som känner Leon och ändå vill ta hand om honom trots extrem rädsla för ex åska så kanske det bästa för honom är att få somna in trygg med sin matte?

Den minskade stressen skulle säkert vara bra även för dig.

Kanske du missar att förklara nått som gör att folk inte förstår? Det verkade i det första inlägget som du lämnade över hunden till grannjäntan utan vidare, och om det nu är en Malle med mkt problem så tänker väl de flesta att första bästa hästtjej inte kan ta över en sån hund?

Kanske du missar att förklara nått som gör att folk inte förstår? Det verkade i det första inlägget som du lämnade över hunden till grannjäntan utan vidare, och om det nu är en Malle med mkt problem så tänker väl de flesta att första bästa hästtjej inte kan ta över en sån hund?
Det är inte nån malle, det är en liten fransk vallhubd.

Det är inte nån malle, det är en liten fransk vallhubd.
Jag googlade rasen igår när jag läste tråden. Och den låter verkligen som en hund som kräver maximalt av sin ägare vad gäller aktivitet. Man behöver nog vara väldigt energisk och aktiv för att den ska må bra.

Det stod också att den har stort behov av att springa fritt. Det kanske också sprelar in när den här hunden rymmer.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka