Kategorin beskäftiga grannar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var fick du rädslor o separationsångest ifrån o det där med otroligt känslig mentalt? Han har sedan 4 - 5 årsåldern utvecklat rädsla för åska, inget annat. Han stjäl mat om han kommer åt o han är rymningsbenägen. MH för den intresserade.
Du kallade honom själv sönderstressad i ditt första inlägg i den här tråden. Och jag sa att jag tolkar honom som känslig mental och med rädslor, efter trådar du skrivit.

Min ena hund har ett rätt hyffsat MH, men hon är inte bra mentalt för det. Däremot litade hon på att jag skulle fixa saker åt henne, tex spökena, så det ser ut som hon hanterade det bra på pappret, men såg man det och läste av hennes kroppsspråk så sa det annorlunda. Det sa beskrivaren själv tom.

Men hunden kräver uppenbarligen hundvana.
Ja en viss hundvana men inte typ "stor erfarenhet".
Vi är totala noviser på nivån "Va! Kan man ropa på hunden när den springer iväg? Kommer den då?"
Hunden vi har som förstahund är larvigt snäll och idiotsäker.
Den var vuxen och väluppfostrad när den kom hit och håller reda på oss.
En valp hade inte varit en bra idé.
Nu efter ett år så börjar vi komma på hur det fungerar, hunden är duktig på att lära ut.

Var fick du rädslor o separationsångest ifrån o det där med otroligt känslig mentalt?
Du har själv skrivit att hunden är sönderstressad. Detta redan innan du gav bort den till ett totalt främmande barn.

Jag tycker att det låter väldigt klokt att försöka omplacera hunden men går det inte så är ju alltid avlivning ett bra alternativ. Situationen som den är i dag verkar ju fullkomligt ohållbar.

Usch vad tråkigt!
Tycker inte du ska lämna bort hunden till första bästa som knackar på utan om du verkligen inte orkar mer så kanske avlivning är bäst för hunden.
Tråkigt när hunden är energisk, frisk och glad, men hellre låta den somna in än att bli en vandringspokal.

Känner inte hunden men är den riktigt krävande så är det ofta hopplöst att hitta rätt ägare utanför rasen. Kollaolika rasforum osv. Det kanske finns någon där somär villig att ta en till hund.

Uppen barligen kan en stor andel av läsare på buke inte förstå vad man menar med t ex :banghead::banghead:
Tror någon på fullt allvar att inte det redan var i rullning?
TS har skrivit att hunden är sönderstressad. Sönderstressade hundar brukar inte må så bra psykiskt.
Han var sönderstressad i situationen, du vet det där med åska/åskoväder? Leon är knappast ensam om det problemet, i hans fall handlar det inte om ärftlighet.

Att hangaround/groupies som fått sina inlägg bortstädade hakar på varje möjlighet att "hämnas" är föga förvånande. Det där med sak o person är tydligen svårt att hålla isär för somliga.

Uppen barligen kan en stor andel av läsare på buke inte förstå vad man menar med t ex :banghead::banghead:

Han var sönderstressad i situationen, du vet det där med åska/åskoväder? Leon är knappast ensam om det problemet, i hans fall handlar det inte om ärftlighet.

Att hangaround/groupies som fått sina inlägg bortstädade hakar på varje möjlighet att "hämnas" är föga förvånande. Det där med sak o person är tydligen svårt att hålla isär för somliga.

Okej då var det jag som fattat fel. Jag uppfattade inte att de åkte till stallet i samband med att de hämtat hunden hos dig/under pågående åskväder. Läste att det var flera timmar senare och tänkte inte på att hunden kunde vara sönderstressad flera timmar efter åskovädret. My bad.

Okej då var det jag som fattat fel. Jag uppfattade inte att de åkte till stallet i samband med att de hämtat hunden hos dig/under pågående åskväder. Läste att det var flera timmar senare och tänkte inte på att hunden kunde vara sönderstressad flera timmar efter åskovädret. My bad.
:up:

Att hålla sig trevlig gäller dig med.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka