Kastrering

T

Tristan

Hej! För två veckor sedan kastrerade jag min 2 åriga hingst & allt gick bra. Lite svullen var han i en veckan sedan gick det över. Nu har han svullnat upp igen och det finns var i såret. Har ring efter veterinär men den kan inte komma idag så jag tvättade bort allt var med jordpax och vatten... Är det normalt att det svullnar upp igen? Det gjorde det inte när jag kastrerade min förra unghäst så jag är lite nyfiken. Jag skulle vilja ha pencilin till pållen men det är ju inte lätt när man inte får tag på vet. och apoteket är stängt...

/Fundersam ägare :confused:

får han tillräckligt med motion ? Det är mkt viktigt att han får röra på sig.

infektionsrisken är ju ganska stor nu när det är varmt. Har han gått ute mycket, eller legat inne under nätterna på smutsig halm? Har ni gått med honom? Har ni tvättat? har han fått pencelin?

Killen har varit ute hela tiden och fått tillräklig motion för hans tillstånd. Veterinären kom upp idag och gjorde rent det ena såret som var svullet (han tyckte inte att det var så farligt, hade sett värre sa han...) Sedan skall jag spruta pencilin i 8 dgr så det blir nog bra får vi hoppas.

MVH N

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 359
Hästvård Min häst rullade fast i boxen för ca 3 veckor sedan. Sparkade sig själv (såg ej så dramatiskt ut vid händelsen) men stod sen på 3 ben...
Svar
5
· Visningar
1 739
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 763
Hästvård Hej! Min medryttarhäst har varit sjuk i 5 dagar nu, och vi vet ej vad det kan vara. dag 1 skakade, var hängig och hade 1 grads feber...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
8 163
Senast: cf234k
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar