Sv: Kastrera?

Okay.. :) Nej jag har inte ens någon häst än, men jag är lite sugen på att köpa en fullblodshingst - som isf ska kastreras i höst.
 
Sv: Kastrera?

Bison skrev:
jag kastrerade i juli, var tvungen. Helt utan komplikationer.

Jo, klart att det också kan gå bra, men det säger ju sig självt att det är större infektionsrisk på sommaren pga värmen o alla flugor/flygfän som dras till såret..
 
Sv: Kastrera?

Nån som vet vad dom tar på klinik? jag tänkte kastrera min 7-åring i höst/vinter och dom rekommenderar på klinik när dom är så pass gamla.
 
Sv: Kastrera?

Jag vet inte riktigt från vilken ålder. När jag var där för ett par år sedan i ett annat ärende så diskutterade jag kastrering och då var han 5 år, och dom sa då att dom inte åker ut till stallet för att göra kastrering när den var så pass gammal, på grund av större risk för komplikationer, utan dom gör det på kliniken istället.
 
Sv: Kastrera?

jag betalade 2000 allt som allt när min va tre år. kastrerade i februari, skitmycket snö men han fick infektion i alla fall...

Så de va sprutor å finadyne i tio dagar. men han verkade inte ha så ont. dessutom vägrade han äta finadynen=)
 
Sv: Kastrera?

shampiz skrev:
Nån som vet vad dom tar på klinik? jag tänkte kastrera min 7-åring i höst/vinter och dom rekommenderar på klinik när dom är så pass gamla.
jag kastrerade min 12 åriga ardenner i stallet förra året .
att man ska göra det på klinik gäller bara travare har jag hört .
 
Sv: Kastrera?

Priserna varierar säkert, men när en person i stallet kastrera sin 2-årshingst på kliniken gick det på ca 2300kr. Hästen fick infektion, 41 grader i feber & jättesvullen, trots snö & kyla.

Min islandshäst var klapphingst och nästan nykastrerad när jag köpte han, den räkningen låg på 8.000 kr, tur att man slapp det. /Linda
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar på kattungeköp… Hur är det egentligen med skillnader temperamentsmässigt med hane respektive hona? Den kommer kastreras...
Svar
17
· Visningar
876
Senast: Caoimhe
·
Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 896
Senast: hastflicka
·
Övr. Katt Hejsan! Har försökt hitta själv, men skriver ut här för lite hjälp och tips från andra kattälskare som kanske har bra koll! Jag söker...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
4 736
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Vi har skaffat en tik och i familjen finns en hane som snart fyller 10 år. Första löpet var påfrestande för både människor och hundar i...
Svar
7
· Visningar
541

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp