Kastrera äldre katt!

Royal_724

Trådstartare
Har en hankatt här hemma som flyttade hit för ett halvår sen! Har nog tidigare vart hemlös! Vet tyvärr inte hur gammal han är! Är okastrerad.
Tycker så synd om honom då dem andra katterna får komma in, men inte han! Rädd för att han skvätter om han är inne.
Nu undrar jag, ifall jag skulle kastrera honom, Tror ni det hjälper eller han kommer skvätta inne ändå!?
Troligtvis vet han ju inget om att va inne!

Sv: Kastrera äldre katt!

Kastrerade och hade dessutom honom hemma i lägenheten några veckor före kastrationen. Han gick på lådan alla gånger utom en då han kissade i min säng en natt när jag sov borta. Det var enda snedsteget, antagligen en protest och inte något "skvättande".

Katten var en omhändertagen "vildkatt".

kastrerade min då han var runt 2 år, vet ej exakt för han var förvildad och hade gått i skogen länge. men det var iaf inga problem. helt rumsren med det samma jag tog in honom.

Kastrera du honom och ta in, det kommer säkert gå jättebra! Om du vill vara på säkra sidan kan du ju låta honom bo på badrummet första dagarna (är ju dessutom bra att få vara ifred och vila efter kastrationen) och ställ in en låda och se hur det går. De flesta katter vill spontant gå på sanden istället för andra ytor, även om de aldrig gjort det förr.

Jag har både tagit in en 4-årig okastrerad hona som bodde på en bondgård där hon kissade och bajsade rakt på stallgolvet, och tagit in en hemlös okastrerad hankatt nyligen som troligen är 3-4 år och som vi kastrerade en vecka efter han kom in (nu 1,5 vecka sedan) och det har gått jättebra med lådan för dem båda!

Du minskar säkert risken för skvätt med kastrering, så gör du det! Hankatter brukar inte vara så dyrt ju, vi betalade 460 kr för kastrering här.

Otroligt fint av dig att ta hand om denne kissen!
Det blir skönt för honom att få komma in och sova på soffan i värmen lagom till jul :love:

Kul att höra att det gått bra med era katter!
Har 3 katter sen innan, han funkar jättebra med dem allihopa, oftast iallafall, kan va bråk med min hankatt ibland. Men det har nog med att göra att han inte är kastrerad tror jag!
Blir dyr jul, ska även kastrera mina honkatter. Min veterinär tar 500 kr för hankatt och 800 kr för honkatt! :D

Vandrare fortsætter vandra...

Min erfarenhet sæger att alla hanar inte stannar hemma barr før att
dom blivit kastrerade, men dom slutar i alla fall slåss.
Du får førsøka...

Jag hindrar inte honom från att gå om han vill!
Tycker bara så synd att dem andra får komma in, men inte han. Han vill ju gärna följa med.
Undrade bara ifall han skulle skvätta inne om jag kastrera honom!
Sen tror jag inte han skulle gå nånstans längre, han är den enda som jag ser varje dag! Och som alltid väntar när det är matdags, vet exakt när jag går till stallet och när hästarna ska tas in! Följer mig vart jag än går.
Mycket personlighet har han! Har aldrig stött på nån katt som han innan!

:bow: Till dig för att du tar dig an honom och kastrerar honom.

Ang. kastrera äldre katter så kastrerade jag (visserligen) en honkatt, hon är 8 år och löpte förfärligt och det slutade helt efter kastreringen. Hon blev också mer tillgiven.

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
844
Senast: Svartkatt
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 272
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 184
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
3 235
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30