Kastration?

pomelo

Trådstartare
Hur långt efter att ni kastrerade era hästar började ni rida dem igen? Kastrerade min 10 åriga hingst i torsdags och han är pigg och det ser jätte fint ut. Han går ute dygnet runt och rör på sig hela tiden.
 
Sv: Kastration?

vi har alltid kastrerat på klinik (med op.) då har vi promenerat hästen i ca. 5-8 dagar(så inte stygnen går upp, lite olika med vilken individ.) sen har vi börjat "sätta" igång som vanligt (men givetvis försiktigt i början). då har oxå pållen fått gå ut i hagen igen.
 
Sv: Kastration?

Jag fick beskedet att man skulle hålla igång dom någerlunda normalt...lite lättare dagarna precis efter.
 
Sv: Kastration?

kännshan pigg o inte är sydd o veterinären tycker det är ok så skulle jag börja skritta ganska snabbt efter.
 
Sv: Kastration?

Han kastrerades stående, utan stygn. Det ser ju som sagt var jätte bra ut. Och jag var ute och skrittade honom i vagn första dagen igår, och idag var vi ute på en lång promenad. Han har travat i hagen redan från början så jag funderade bara på hur länge man skulle vänta innan man började kräva lite av dem.. Men det ger sig väl.. Tack ändå!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har funderingar om jag ska kastrera min 2-åriga storpudel. Jag är fullt medveten om att kastrering inte nödvändigtvis är en lösning...
2
Svar
22
· Visningar
1 905
Senast: hastflicka
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 733
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
22
· Visningar
1 366
Katthälsa Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca). Vi är lite oroliga över hennes mående...
Svar
4
· Visningar
629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp