Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men, vad hade han ont av då?
Det gör ont att ha blivit skuren i... och eftersom det är sytt och ofta punghud bortklippt så stramar det när de rör sig. Även om hunden får smärtlindring så är det inte någon total smärtfrihet.
Sätt på honom en stor t-tröja (ska vara så stor att den är längre än hunden). Klipp hål för bakbenen och knyt upp runt svansen. Det gjorde vi när vi kastrerade våran och det var toppen eftersom han inte kom ur tröjan och inte kunde slicka. Tratten sparkade han bara av sig oavsett vad man satte fast den med.
Sätt på honom en stor t-tröja (ska vara så stor att den är längre än hunden). Klipp hål för bakbenen och knyt upp runt svansen. Det gjorde vi när vi kastrerade våran och det var toppen eftersom han inte kom ur tröjan och inte kunde slicka. Tratten sparkade han bara av sig oavsett vad man satte fast den med.
*KL*
Jag har klisterlinda till tratten, tycker det sitter bättre än gasbindan. Annars finns ju de här nya uppblåsbara halskragarna?
Min ena brydde sig inte alls i såret efter kastreringen, och slapp faktiskt tratten, den andra var på det såfort han fick en chans så där var det tratt på. Men stillhet behöver de inte hållas i, de får röra sig och vara som vanligt efteråt, behöver inte hållas lugna. Första dygnen var båda mina ganska ömkliga, trots att de fick smärtstillande. Taskig fylla var båda överens om, mindes inte ett skit, bakfull som fan och så hade nån jävel sparkat en på tasken med. Greyhoundhanen munsanerade vi samtidigt, så han kände det nog som han fått en käftsmäll med. Riesenhannen fick sporrklorna BF bortopererade samtidigt. Så som sagt, de var rätt ynkliga första dagarna, men mest pga juvelborttagningen. På några dagar var de som vanligt och livliga och rörliga igen.