Kastar sig för lastbilar mm

Ireland

Trådstartare
Min häst är iväg på inkörning, men det börjas tvivla på honom då han inte är trafiksäker till 100%. Bilar är OK, men traktorer och framförallt lastbilar kastar han sig iväg för och har ibland kastat sig på folk. Vi vet inte hur vi ska hantera problemet..
Veterinären har gett mig order om att kombinera ridningen med körning för att han ska få en chans att hålla länge, pga kissing spines och olika svagheter.
Någon som vet ångon bra NH tränare i skåne kan väl PMa mig, eller skriv ner era tips här..
Tack
 
Sv: Kastar sig för lastbilar mm

Jag vill också veta vad gör man men trafikrädda? Jag har även problem med bilar som kommer bakifrån...då måste jag göra en volt så han ser bilen...annars blir han rädd, hoppar och sparkar.

Mötte snöplogen, då hoppade jag av och plogen saktade in och han blev lugnare av att ha mig på marken...

Tips från en duktig NH människa är att fokusera på något annat tex backa eller något...jag kan inte få det att funka så bra från ryggen eftersom han bara kan rygga från marken...men det kanske kan funka för dig

//Suss i dag är jag på hugget vill vara med å prata om allt...det är det enda som är skoj med att ha ett drygskåp till häst!!!

Kommigen alla med kunskap tipsa oss!
 
Sv: Kastar sig för lastbilar mm

Han blir helt blockerad och man får ingen kontskt med honom och han kastar sig på en om han måste det. Han har sprungit omkull mig tidigare för att han blivit rädd för något.
Ja jag hoppas vi får svar från nån duktig människa :)
 
Sv: Kastar sig för lastbilar mm

håller med du ska nog försöka kontakta någon tränare som kan komma ut och hjälpa dig, låter farligt det där...var rädd om dig och hästen.

tyvärr känner jag inte till någon i skåne...

Lycka till skriv gärna mer om hur det går!
 

Liknande trådar

Träning Min häst är iväg på inkörning, men det börjas tvivla på honom då han inte är trafiksäker till 100%. Bilar är OK, men traktorer och...
Svar
10
· Visningar
1 196
Senast: Lilla_Millan
·
Hästmänniskan Hoppas detta ligger på rätt forum.. Har under många år haft en granne som skapat problem i området. Han har tjafsat med alla om allt...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
7 768
Senast: mis
·
Träning Jag skulle behöva goda råd från erfarna människor om hur jag ska jobba med min "det där lövet kommer döda mig"-häst, som just nu bara är...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 767
Senast: Caterpillargirl
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 766
Senast: Hannah0407
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Hjälp att välja ras

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp