Kastar ni bollar inomhus?

Sv: Kastar ni bollar inomhus?

Jag kastar både bollar, repknutar, mjukisdjur och pipleksaker inomhus :angel: Kastar ju inte hysteriskt mycket men om vovvan tex. kommer med ett mjukisdjur när jag sitter i tv-soffan så brukar jag kasta iväg den in i köket.
Hon är en chinese crested så hon är ju inte speciellt stor så hon hinner inte riva halva lägenheten i sin framfart i allafall ;)

Sv: Kastar ni bollar inomhus?

Det drar igång aderalinnivån i kroppen, de går in i "jaktmood" utan att faktiskt slutföra jakten så som naturen tänkt. Hundarna kan få som en "kick" av bollkastandet och sen bli helt fixerade vid det. Hög halt av stresshormon i kroppen ger förstorade binjurar, vilket producerar mer stresshormon osv.

Jag måste hålla ett öga på att det inte blir för mycket på min hund, men just nu jobbar vi mkt på att han ska vilja komma in med saker till mig.

:bow:
Nu fick jag fysiologisk förklaring på det jag sett i ögonen och beteendet hos hundarna. Superbra svar!

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 803
Senast: Acto
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 291
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska skaffa hund och letar efter en lämplig ras. Är väldigt förtjust i golden retriever då de verkar ha ett underbart...
2
Svar
29
· Visningar
7 859
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka