Kastar ni bollar inomhus?

Sv: Kastar ni bollar inomhus?

Nää fast vi har 170 kvadrat och hundarna är 20 respektive 10 kilos hundar så kastar vi inte inne, ute leker man inne tar man det lugnt:)

Nej, ingen bollkastning inne, fast de Ganti har leksaker och ben som sysselsättning, de ända bollarna jag har är till träning och belöning och ibl lek ute med de.

Bara om det är små mindre studsiga bollar. De stora får min hund leka utomhus så fort vi fått upp staketet på våran tomt.

Hade aldrig funkat, vi hade rivit ner halva lägenheten på kuppen :crazy:
Hon får leka med sina leksaker själv men de riktigt vilda lekarna får ske utomhus. Man har ju grannar att tänka på också :p

Japp här har det "kastats" (snarare rullats, puttats) boll i 8 år någon stund varje dag med den hunden som tycker att det är kul och ändå så är han rena soffpotatisen och kan mycket väl uträtta sina behov utomhus.
Han är en papillon och vi bor i en villa och våra golv är inte hala för hundarna.
Brukar börja med att jag kastar iväg bollen, han jagar den, sedan jagar jag honom, sedan är det dragkamp, sedan kastar jag den igen, han hämtar den och då får han behålla bollen som han massakerar. :)

Ser ingen mening med att kasta bollar inomhus. Bollen är en belöning och tränar gör vi ute.

Min hund har aldrig riktigt fattat det här med bollar och han tycker att pipleksaker är det absolut läskigaste och hemskaste som finns. Så vi kastar mjukisdjur istället åt honom och det gillar han. Men absolut inga höga höjder då, bara så dom flyger en bit så han får springa dit och ta dom, som apport i huset! :angel:

När vi bodde lite större kunde man väl kasta någon boll lite ibland. Nu rycker han mest av ludd från dem så han får inte ha tennisbollar alls, och jag ser ö.h.t. till att hålla antalet leksaker inomhus nere på ett minimum.

Jag är nog en hemskt dålig hundägare. :angel: ;)
Vi har alltid lekt inomhus jag och min byracka. (Självfallet även utomhus.) Det fungerar bra för oss, inga problem. Jycke väger i runda slängar 25 kg.

Kastandets vara eller icke varande är något jag och min pojkvän grälar över. Jag vill inte ha kastandes bollar inomhus men han vill. Vi bor dessutom i lägenhet, men han anser att jag tar bort hundens impulsivitet och glädje. Nu tänkte jag höra efter hur ni gör hemma, då han säger att alla han känner akstar bollar inomhus och det är sååå vanligt.

Om ni kastar bollar inomhus hur stor är er hund? Tror det kan hänga ihop ibland, dock in i mitt fall då han tycker en stor new foundlandsblandisbjässe ska få leka med bollar här. SVärföräldrarnas hund...

Japp, här har kastats både bollar och kramisar inomhus.
Syrrans lilla som gillar bollar är liten och kan rusa på bra mellan rummen utan att rasera något.
Min borzoi var ju stor och många gånger klumpig, men kom han med en kramis och ville leka så kastade jag den med honom skuttandes efter genom lägenheten.

Varför skulle man ta bort glädjen för??

Jag ger aldrig nån boll hemma bara på träningsplan. Hunden ska ju gå på plan o bara sukta efter att bollen ska komma upp o få bita kampa med den. Om hunden har bollar i tid o tid då blir dom ju inte värda nåt till slut. Bollförväntan är ju det man bygger hela lydigheten på med en tävlingshund så förstöra det hemma nej tack!

Kasta bollar inomhus skapar en hög stress också vilket jag inte vill ha hemma. Mina får ju som sagt inget inne för hemma betyder lugn o ro o stressfri miljö för dom. Mina hundar tränas ute o vet när dom kommer in gör det inget med dom det skapar en fin harmoni i mina hundar.

Senast ändrad:

Varför skulle man ta bort glädjen för??

Jag vet faktiskt inte varför min sambo anser att man gör det, bara för att de inte får leka med bollar inomhus. Det är min hund från början och han vilar inomhus. Har försök få honom att förstå att man inte tar bort bort glädjen från hunden och han har förstått att han inte får kasta bollar inomhus. Det skulle aldrig funka med barn och allt.

Vi har ett stort gammalt lekrum i källaren hemma hos mina föräldrar och där brukar vi busa när det är dåligt väder ute.

Annars så har vi som regel att lek bara få ske utomhus (Sam brukar gå och hämta sin boll och ställa sig vid dörren när han vill leka... :D ) och inne är det vila och lättare träning med tex sök, spela död, träna fot osv.

Nej aldrig! :eek:

Två 50kilos klumpar som slänger sig in i möbler och över parkettgolv...nej tack. Inomhus är det vila som gäller om jag inte tar initiativ till någon nosövning eller lite lydnadsträning. I de fallen är det godis och inte bollar som används.

Absolut:)
Gärna Frisbee med. Mina två BC behöver lite bus mellan varven. Detta trotts att vi bor på gård och de vallar och alltid är ute lösa.
Har lite mjuka bollar inne, bla en "förkylnings-bakterie" som är blå och har päls.
Det är bara min ena som fångar saker. Den andra kan bara smyga runt med boll i munnen. Det gör hon helst innomhus, då den andra Collien ska smyga efter henne och försöka ta bollen. De har en sån lek som de upprepar ett par ggr om dagen. Första gången vid halv sju på morgonen...

Nu har vi förvisso inga bollar men det kastas leksaker hejvilt stundtalas ibland. Varför? Därför att det är så ofattbart sällan han vill leka att jag inte tycker att det gör något.

L -som har en hund med ca 1 procents intresse för föremål.

Kastar inte bollar till mina ö h t, det är ett jädra ofog som bara skapar en massa stress! Säg till honom att gömma lite godis istället, MKT bättre och roligare för hunden OCH det aktiverar hunden rejält.

Kastar inte bollar till mina ö h t, det är ett jädra ofog som bara skapar en massa stress! Säg till honom att gömma lite godis istället, MKT bättre och roligare för hunden OCH det aktiverar hunden rejält.

Det brukar jag göra och han vet att vovven blir glad när det vankas godis... Men det är sambon som saknar bollarna inte Zorro... Jag får väl ta ut sambon och rasta honom och slänga bollar som han får hämta... :devil:

Ha ha - du har en bolltokig sambo helt enkelt! Tipsa honom om korpfotboll eller nå't:D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 825
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag ska inte skaffa hund. Nej, det ska jag alltså inte. Nix, näpp, nein. Inte alls. Men... Som förberedelse inför den dagen jag känner...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 803
Senast: Acto
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
6 291
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Hej! Jag ska skaffa hund och letar efter en lämplig ras. Är väldigt förtjust i golden retriever då de verkar ha ett underbart...
2
Svar
29
· Visningar
7 859
Senast: nickan1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mens
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CCVIII