Karron oil ?

M

Marika

Någon mer som använder det på sin/sina hästar ? Hur tycker ni det har funkat ? Fick nämligen tips om att använda det av ET:n som vi har i stallet, då hon sa att det fungerade väldigt bra för att få upp hästen i hull och även att den smörjer och "mjukar" upp tarmarna och magen. Så jag tänkte att det är väl värt ett försök. :)
 
Sv: Karron oil ?

Vi använder det på fullblodet.

Linfröolja är bra för hårremmen, vi har även baktanken att det lägger på några MJ på foderstaten. Vi ger två pumpslag/dag, har för mig att ett pumpslag är ungefär 30 ml.

Vår kuse (som är lite tunn just nu) är pigg, vaken och med en skinande blank päls. Helt otroligt blank faktiskt.

Om du vill (och inte gjort det tidigare) kan du läsa mer om Karron Oil här: www.eclipsebiofarmab.se/pdf/PBKKarronOil.pdf .

Det finns billigare varianter på t ex Eko:-, linfröolja står det på de flaskorna/dunkarna.
 
Sv: Karron oil ?

Det som hände med min häst var att han fick en helt sanslöst blank och fin päls. Såg nåstan metallicfärgad ut på håll.
 
Sv: Karron oil ?

Halvt KL

Karron Oil innehåller bara 50% linfrö olja. Resten är de olika tillsatserna. Så man kan inte säga att Karron Oil är samma sak som linfröolja...

Frågade på GG och de ringde tillverkaren och frågade som berättade detta.
 
Sv: Karron oil ?

Ja precis! Det är det som är tanken för min häst. Och sen även att stabilisera tarmen och magen, då hon är lite känslig! Ingen som har erfarenhet av det ? Alltså gett det i syfte för att hästen är lite besvärlig i magen ?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 590
Senast: Shaggy
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 081
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 812
Senast: Bee
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 590
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp