ulle.j

Trådstartare
är det någon som har erfarenhet eller någon åsikt om karprygg? Jag har en 13 årig hbl valack efter Anart-Parant som har tydlig karprygg. Har haft honom ca 4 mån och innan jag bestämde mig för att köpa honom pratade jag med mycket folk om det och de flesta menade att det mest var ett skönhetsfel. Har även hört att Anart kan nedärva det. Någon som vet??

Sv: karprygg

Min häst har också det har jag förstått nu, men när vi var hos en djurtolk pekade hon ut den och menade att det är en uppkommen skada som måste åtgärdas genom kotknackare och örter.
Min equiterapeut fattade ingenting sen...

Men i vilket fall har den inte orsakat några speciella bekymmer, inte där jag kan peka på att det är den som är orsaken i alla fall.

Thera skrev:
Min häst har också det har jag förstått nu, men när vi var hos en djurtolk pekade hon ut den och menade att det är en uppkommen skada som måste åtgärdas genom kotknackare och örter.
Min equiterapeut fattade ingenting sen...

Men i vilket fall har den inte orsakat några speciella bekymmer, inte där jag kan peka på att det är den som är orsaken i alla fall.

är inte karprygg något man ser väldigt tydligt????

Kul att se.Fin häst! Ska försöka få in ett kort på min "kamel"... :) Hans karp syns tydligare...

en av mina är oxå lite karpryggig...det ska/har dock inte vållat några bekymmer i hans fall....

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 486
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 416
Senast: Snurrfian
·
Hästvård (Lång text men behöver verkligen hjälp) Hej! Jag sålde en hopphäst för ca 1,5 år sedan till en hobby ryttare som skulle ha honom som...
2
Svar
39
· Visningar
10 902
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar