Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Aldrig. Och en fyra år gammal besiktning säger ingenting alls, speciellt inte en som gjordes på en tvååring.Skulle ni köpa en 6 årig häst som har karprygg men besiktades ua vid två års ålder?
Antar att det inte är korsrygg du menar utan karprygg. Om det är så är det en defekt som gör att hästen blir vad man kan kalla kutryggig. Alltså ryggen blir böjd i en båge uppåt ungefär som ett sto kan se ut när hon kissar lite enkelt beskrivet.Kan någon förklara vad korsryggen är och hur det påverkar hästen vid ridning, körning, tack på förhand
Jag hade inte köpt,
Ja, rättstavningprogrammet tog över.... Tack för svaretAntar att det inte är korsrygg du menar utan karprygg. Om det är så är det en defekt som gör att hästen blir vad man kan kalla kutryggig. Alltså ryggen blir böjd i en båge uppåt ungefär som ett sto kan se ut när hon kissar lite enkelt beskrivet.
Jag har haft en häst med karprygg, hade inga problem alls,gick msv dressyr och 1.30 hopp. Hästen är idag 15 år och är kärnfrisk. Så jag ser inga hinder till köp. Tycker det är tråkigt att okunniga ger rent spekulativa råd i frågan...Skulle ni köpa en 6 årig häst som har karprygg men besiktades ua vid två års ålder?
Jag har haft en häst med karprygg, hade inga problem alls,gick msv dressyr och 1.30 hopp. Hästen är idag 15 år och är kärnfrisk. Så jag ser inga hinder till köp. Tycker det är tråkigt att okunniga ger rent spekulativa råd i frågan...
Jag har haft en häst med karprygg, hade inga problem alls,gick msv dressyr och 1.30 hopp. Hästen är idag 15 år och är kärnfrisk. Så jag ser inga hinder till köp. Tycker det är tråkigt att okunniga ger rent spekulativa råd i frågan...
Vad medför karprygg för funktionsnedsättningar?