Karleds infektion

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare jagalskarmax
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 911
J

jagalskarmax

Hade hem veterinären igår och han kollade på min ponny. Hon har ett sår på karleden, som visade sig att vara en karleds infektion. Jag fick ett recept på en salva som skall smörjas på två gånger om dagen.

Av den här åkomman har hon börjat att halta, men veterinären sa att det brukar dom göra.
Men saken är den; att jag glömde fråga när man kan börja motionera henne igen. Har någon av er någon aning?
Samvetet säger ju att man inte ska börja motionera henne föränn hältan gått över. Har jag rätt eller fel?

Tacksam för svar.

Sv: Karleds infektion

Hej,

Var det hältan som bekräftade karledsinflammationen? Hur såg såret ut?

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
641
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 004
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 085
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 438
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka