karajan, medalj, vill nån berätta?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sinner
  • Startdatum Startdatum
S

sinner

skulle vilja veta lite om arabhingsten karajan och hans far medalj... nån som vill berätta, eller berätta var jag hittar info? jag har försökt leta, men hittar inget vettigt tycker jag..

Sv: karajan, medalj, vill nån berätta?

Medalj ägs av Cecilia Bourghardt på Aspenäs Arabstuteri, han är fortfarande i avel men börjar bli lite till åren. Mycket välmeriterad i utställningsringen, bl a World Champion. Jag har sett honom ett par gånger, en stor och ståtlig hingst med massa och fantastisk gång, mycket utstrålning.
Karajan vet jag däremot ingenting om, tyvärr.

Här på gården har vi en liten son till Medalj, sju månader gammal, som inte är vår egen men som bor här tillsammans med sin mamma.

Vi har också en Medaljson här på gården, det är min kompis föl och han är 6 månader nu. Jag äger hans storasyster som är en 07:a. Hur är Medaljsonen hos er? "Våran" är storväxt, redan en bra bit över 130, social, lite nafsig, men det har blivit bättre, lyhörd och lätt att ha att göra med. Han har Milagro som morfar (om det nu har nån beydelse), jag är inte så insatt i arabaveln.Han har hittills rört sig mycket trevligt med stora luftiga rörelser och han är en riktig skönhet att se på. Det vore kul att höra hur andra Medaljbebisar är.
Inka

Här är en bild när han var lnyfödd:
21691037.jpg

Några veckor på sin första promenad:
21691063.jpg

Senast ändrad av en moderator:

svarar alla. tack så mycket för kul info:)

Visserligen ingen bebis längre men hon är en Medaljavkomma.

klicka på bilden så ska det nog gå att komma in och vidare och hitta fler bilder på henne och hennes föl

Oj, vad söt! På bilderna ganska lik lille killen här när han var i samma ålder. Lilleman här på gården är inte speciellt stor, men det kan bero på att han är relativt sent född och att hans mamma har varit ganska snål med mjölken. Han fick tidigt börja äta extrafoder.
Han är också brun, rör sig väldigt elegant och är jättemysig att hålla på med, verkar ha lätt för att lära.
Tyvärr kan jag inte lägga in bilder här, vet inte hur man gör .....

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 576
Senast: ildiko
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
204
Senast: Kristall10
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: Piaff
·
Övr. Katt Jag har en katt som är sjuk, som antagligen inte blir så mycket bättre. Vi ger henne ett sista försök med en ny medicin, men blir hon...
Svar
6
· Visningar
449
Senast: Krålus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• ”Hund” 2005-2010
  • Hjälp!
  • Uppdateringstråd 31