Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Idag tog jag mitt sista blodprov 🙏

Har varit väldigt bra att ha det där provet i bakhuvudet nu när sommaren varit rätt tuff, nu köttar jag på själv med hjälp av kvinnomöten, vänner, den här tråden och så har jag antabus hemma om jag känner att suget trycker på (hade helt glömt bort att jag hade dom hemma)

Fick komplimang för min hy av sköterskan, hon ser ju verkligen skillnaden då hon sett mig från dag 1 😊 och sen fick jag en stor kram innan jag gick. Fint!
Härligt, härligt :) !! Heja, heja.... :bump:

Idag tog jag mitt sista blodprov 🙏

Har varit väldigt bra att ha det där provet i bakhuvudet nu när sommaren varit rätt tuff, nu köttar jag på själv med hjälp av kvinnomöten, vänner, den här tråden och så har jag antabus hemma om jag känner att suget trycker på (hade helt glömt bort att jag hade dom hemma)

Fick komplimang för min hy av sköterskan, hon ser ju verkligen skillnaden då hon sett mig från dag 1 😊 och sen fick jag en stor kram innan jag gick. Fint!

Så grymt att läsa om dina strategier ❤💪

En strategi jag inte nämnt är att jag drack 3 celsius om dagen när suget var som värst. Inte en jättebra strategi, men den hjälpte faktiskt 😁

Alla sätt är bra utom de sämre 😁😁😁

Nej men det är faktiskt sjukt inspirerande! För mig blir det liksom lätt bara "omöjligt" med allt av massa orsaker jag långt ifrån listat ut eller lärt mig hantera så jag har liksom också behövt hitta mina strategier runt det. Liksom ett helt annat problem o område men jag blir ändå peppad att hitta min väg fram av din resa eller vad man ska säga! Det är verkligen en jättefin gåva du ger genom din öppenhet ❤❤❤

Alla sätt är bra utom de sämre 😁😁😁

Nej men det är faktiskt sjukt inspirerande! För mig blir det liksom lätt bara "omöjligt" med allt av massa orsaker jag långt ifrån listat ut eller lärt mig hantera så jag har liksom också behövt hitta mina strategier runt det. Liksom ett helt annat problem o område men jag blir ändå peppad att hitta min väg fram av din resa eller vad man ska säga! Det är verkligen en jättefin gåva du ger genom din öppenhet ❤❤❤

Haha ja, men lite så 😂 och jag lever ju fortfarande!

Det värmer så mycket att läsa detta ❤️ TACK!!

Många gånger är ju det en vinnande strategi dvs att byta sitt beroende/ångestdämpande mot ett annat mindre skadligt beteende. Din träning måste ju också varit bra i det hela.

Den har varit ovärderlig!
Samtidigt har den tagit över ibland, jag blir lätt manisk i vad jag än tar mig till 😁 men nu känner jag att jag funnit en bättre balans (detta efter skadan, då jag faktiskt inte kunde träna i samma utsträckning)

Drömde att jag drack inatt O_o kändes så sjukt verkligt. Dagen efter var jag bakis, skulle träffa min mamma, som genomskådade mig direkt trots att jag ljög mig blå.
Vaknade upp och kände mig nästan bakis. Fantastiskt.
Nu är det 20 år sedan jag slutade röka, men det händer fortfarande (inte så ofta numera) att jag drömmer att jag röker - att jag får göra det ibland. Har också hänt att hag varit förvirrad då jag vaknat och inte vetat om jag har rökt, om jag går röka och sånt. Nej jag varken får eller vill röka och jag har inte tagit ett bloss på över 20 år.
...men fortfarande "hör det till" ibland. Beroende är ett konstigt fenomen...

🤭👹
Screenshot_20230901_044605_Sober Time.webp

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka