Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Ändå värt ett litet fir, speciellt med tanke på hur påfrestande detta året varit hittills 😂🙏
Screenshot_20230627_061839_Sober Time.webp

Sjukt hur starkt beroendet faktiskt är.
I morse när jag städade toaletter så tänkte jag att jag skulle testpacka väskan i helgen och dricka lite vin till det, för det var ju så jag alltid gjorde förr.
Kunde t.o.m känna smaken av vinet i gommen O_o nu försvann det där suget lika snabbt som det kom tack och lov.

I övrigt är jag rätt less på människor, det är nog mycket för att det var festival i helgen som var, och i princip ALLA var ute och drack hela helgen, blir fortfarande så provocerad av det (avundsjuka?) jag tog långa promenader och tränade istället 😅

I morse när jag städade toaletter så tänkte jag att jag skulle testpacka väskan i helgen och dricka lite vin till det, för det var ju så jag alltid gjorde förr.
Kunde t.o.m känna smaken av vinet i gommen O_o nu försvann det där suget lika snabbt som det kom tack och lov.

I övrigt är jag rätt less på människor, det är nog mycket för att det var festival i helgen som var, och i princip ALLA var ute och drack hela helgen, blir fortfarande så provocerad av det (avundsjuka?) jag tog långa promenader och tränade istället 😅
Så härligt att höra att du hanterar det så bra, trots din frustration :up:!!

Jag har ju också varit där, och kan fortfarande trots egentligen inget sug bli irriterad på alla dessa festivaler. Överallt är det drinkar/öl/vin i flödena.
Wtf varför är det bara jag som ska ha kul utan alkohol? Och varför kan folk inte låta bli?

Samtidigt en känsla av att alkoholproblem är så mycket vanligare än man trodde. Och en glädje över att slippa det där, ska dricka varje tillfälle? Och såklart som du skriver, säkert en avundsjuka på andra som klarar av det. Men med tiden tänker jag mer och mer, klarar de verkligen av det? Det är ändå en drog liksom. Vad ska vi med den till?

Röriga tankar. Hoppas du är med på vad jag menar!

Jag har ju också varit där, och kan fortfarande trots egentligen inget sug bli irriterad på alla dessa festivaler. Överallt är det drinkar/öl/vin i flödena.
Wtf varför är det bara jag som ska ha kul utan alkohol? Och varför kan folk inte låta bli?

Samtidigt en känsla av att alkoholproblem är så mycket vanligare än man trodde. Och en glädje över att slippa det där, ska dricka varje tillfälle? Och såklart som du skriver, säkert en avundsjuka på andra som klarar av det. Men med tiden tänker jag mer och mer, klarar de verkligen av det? Det är ändå en drog liksom. Vad ska vi med den till?

Tror också att alkoholproblem är mycket vanligare än vad man tror. Min personliga åsikt är att kan man inte ha kul utan alkohol så har man redan där problem. (Vilket jag vet att många inte håller med om såklart.)

Tror också att alkoholproblem är mycket vanligare än vad man tror. Min personliga åsikt är att kan man inte ha kul utan alkohol så har man redan där problem. (Vilket jag vet att många inte håller med om såklart.)

Håller helt med dig. Och det är så galet normaliserat, så den som inte dricker blir den konstiga. Finns liksom inget utrymme att kritisera "men vadå ett par glas vin till middagen".

(Sen tycket jag inte att folk tjatar på mig eller så, inte så mycket iaf. Men jag får betydligt mer "ska du inte ha en öl" än folk får "ska du verkligen dricka en öl" av mig.

Håller helt med dig. Och det är så galet normaliserat, så den som inte dricker blir den konstiga. Finns liksom inget utrymme att kritisera "men vadå ett par glas vin till middagen".

(Sen tycket jag inte att folk tjatar på mig eller så, inte så mycket iaf. Men jag får betydligt mer "ska du inte ha en öl" än folk får "ska du verkligen dricka en öl" av mig.
Jag har aldrig druckit speciellt mycket, drack tex första gången när jag fyllde 30. Folk är helt förundrade över att man inte dricker och vill gärna truga i en alkohol. Som du säger, betydligt vanligare med att folk trugar än att folk säger det motsatta.

Men jag är väldigt känslig efter att ha vuxit upp med förälder med alkoholproblem. Jag ser många av förälderns beteende i människor som påstår att dom inte alls har problem.

Tycker också verkligen att drickande är en sak många har problem med, men förnekar.

Jämt ska det drickas vin/öl/drinkar — i synnerhet nu på sommaren.

Jag dricker inte så mycket och tycker det är skönt då folk bjuder på kaffe/te/mineralvatten/läsk istället för att det jämt ska vara vin i tid och otid.

Folk är helt förundrade över att man inte dricker och vill gärna truga i en alkohol.

Håller helt med dig. Och det är så galet normaliserat, så den som inte dricker blir den konstiga.

Jag har aldrig upplevt vare sig att folk trugar eller tycker jag är konstig trots att ingen i umgängeskretsarna genom åren är känd för att spotta i glaset. Därmed inte sagt att de super i tid och otid..

Folk är mer perplexa över att jag inte dricker kaffe än att jag i princip extremt sällan dricker alkohol (kan ta 1 glas vin/ 1 cider/ 1 öl nån enstaka gång per år till god mat).

Jag har aldrig druckit speciellt mycket, drack tex första gången när jag fyllde 30. Folk är helt förundrade över att man inte dricker och vill gärna truga i en alkohol. Som du säger, betydligt vanligare med att folk trugar än att folk säger det motsatta.

Men jag är väldigt känslig efter att ha vuxit upp med förälder med alkoholproblem. Jag ser många av förälderns beteende i människor som påstår att dom inte alls har problem.
Jag har en helt annan upplevelse, kanske beror det på i vilka kretsar man rör sig? Jag kan få någon intresserad fråga om varför jag inte dricker men aldrig mer. Och det är ifall jag själv tar upp det, inte ifall någon ser att jag beställt något utan alkohol ifall vi är ute t ex. Då lämnas det okommenterat.

Är helt på ditt spår och håller med i allt!
Nu har det varit mycket "firar in semestern" på sociala medier t.ex. och jag fattar ju, jag har ju själv varit den som firat in semestern med vin.

Har varit tvungen att avfölja en bekant nyligt, sen hon fick semester så har hon druckit varenda dag 🙃 det var en lättnad att slippa se det i flödet.

Är helt på ditt spår och håller med i allt!
Nu har det varit mycket "firar in semestern" på sociala medier t.ex. och jag fattar ju, jag har ju själv varit den som firat in semestern med vin.

Har varit tvungen att avfölja en bekant nyligt, sen hon fick semester så har hon druckit varenda dag 🙃 det var en lättnad att slippa se det i flödet.

Det är verkligen så vanligt! Jag inledde min semester med en AW med för mig mycket alkohol (helt på eget initiativ osv), mest för att vi inte fått ihop en enda tid hela våren pga mitt skiftjobb 😅 Men sedan har jag exakt noll mer planer som innefattar alkohol och tycker också vi har en jobbig inställning till alkohol typ varje ledig dag/firande. Jag firar ledighet med att göra saker jag vill, dricka alkohol är inte ens med på den listan 🙈

Så bra av dig att avfölja 💪

Jag hoppar in här bara för att säga HEJA DIG!

Läser ibland, men inte så ofta.
Dricker inte heller, av eget val då jag inte gillar det av flera anledningar men har inget beroende i bakfickan.
Jag blir också rätt provocerad av hur vissa centrerar på alkoholen och det helt utan att vara avundsjuk.

Bra påminnelse om instagram, just nu är det inte alkoholinlägg som stör mig där, utan en vän som spammar semesterhändelser VARJE dag.
Egentligen vill jag följa henne, men kanske är dags för en paus helt enkelt.
Tack vare ditt inlägg kom jag just på att jag kan pausa, och berätta att jag pausar så hon kan gärna berätta om det är några speciella händelser av sånt lite större hon vill dela istället.

Jag hoppar in här bara för att säga HEJA DIG!

Läser ibland, men inte så ofta.
Dricker inte heller, av eget val då jag inte gillar det av flera anledningar men har inget beroende i bakfickan.
Jag blir också rätt provocerad av hur vissa centrerar på alkoholen och det helt utan att vara avundsjuk.

Bra påminnelse om instagram, just nu är det inte alkoholinlägg som stör mig där, utan en vän som spammar semesterhändelser VARJE dag.
Egentligen vill jag följa henne, men kanske är dags för en paus helt enkelt.
Tack vare ditt inlägg kom jag just på att jag kan pausa, och berätta att jag pausar så hon kan gärna berätta om det är några speciella händelser av sånt lite större hon vill dela istället.

Låter klokt med paus, det är ju inte lika drastiskt som att avfölja 😁

Haft ett sjukhelsikes sug de senaste 2 dagarna. Enligt min mensapp ska jag ha mens om 3 dagar, funderar om det har nåt samband, skriver upp och håller koll! Annars är det ensamheten som triggar.

Men det är hanterbart ändå, om än väldigt störigt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka