Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Kanske dags att börja vidga din bekantskapskrets om alla dricker vid alla tillfällen som det minsta lilla uppmuntrar till det?

Försöka hitta några vänner som inte dricker så mycket som din övriga krets verkar göra så fort det vankas fest/firande? Inte byta ut dina vänner men hitta nya som du kan umgås med på t.ex. midsommar och andra tillfällen då de andra alltid dricker.

Låter tröttsamt att de alltid dricker alkohol vid såna tillfällen och speciellt om de dricker mycket och blir fulla!

Tro mig, jag har tänkt tanken. Men det är inte speciellt lätt att hitta nya vänner. Speciellt när jag måste känna nån form av connection om jag ska hänga med folk, annars dränerar det mig helt på energi...

Tro mig, jag har tänkt tanken. Men det är inte speciellt lätt att hitta nya vänner. Speciellt när jag måste känna nån form av connection om jag ska hänga med folk, annars dränerar det mig helt på energi...

Jag förstår det. Inte lätt alls att hitta nya vänner i vuxen ålder tyvärr. Har du nån vän du kan bjuda hem och säga i förväg att det är alkoholfritt som gäller? Eller klarar de inte av det? I så fall har de ju problem.

Jag förstår det. Inte lätt alls att hitta nya vänner i vuxen ålder tyvärr. Har du nån vän du kan bjuda hem och säga i förväg att det är alkoholfritt som gäller? Eller klarar de inte av det? I så fall har de ju problem.

Mycket enklare när man är barn :D
Jag har ju inte det, jag har en liten klick vänner som jag hänger med (3-4 stycken) och alla har planer.
Men det är inte hela världen egentligen, jag får göra det bästa av situationen bara 😊

Javisst det är ju midsommar snart! Sjukt fort våren och försommaren har gått :eek: !!
Men måste man planera så mycket då?
Picknick? Hälsa på någon lite snabbt tex på förmiddagen innan normalt folk börjat festa loss?

Själv är jag mest nervös för nu på fredag då jag ska på studentfest 🙈

Javisst det är ju midsommar snart! Sjukt fort våren och försommaren har gått :eek: !!
Men måste man planera så mycket då?
Picknick? Hälsa på någon lite snabbt tex på förmiddagen innan normalt folk börjat festa loss?

Själv är jag mest nervös för nu på fredag då jag ska på studentfest 🙈

Haha eller hur, snart är det vinter igen 😂

Nä man måste väl inte, förra midsommaren så körde jag backträning med en kompis på förmiddagen, sen satt jag ensam resten av dagen, jag vet inte, men tycker det känns trist!
De jag känner åker iväg till stugor, så dom åker hyfsat tidigt 😊 förutom bästis, men hon bor kasst till med väldigt dåliga bussförbindelser.

Sen gillade jag inte ens midsommar när jag drack, det slutade oftast med panikångest, kan räkna till kanske 3 bra midsomrar på 37 år 😅

Hojj, att du pallar! Men det kommer gå bra 🤗

En person skrev nåt fint och väldigt träffande angående högtider:

"Det påminner en extra tydligt om vad man saknar i livet i stort. Sammanhang och gemenskap. Viktigt att låta sig känna sorgen över det när den kommer, och inte anklaga sig själv.

Det väcker så lätt självhat, iaf för mig, men jag har blivit snällare mot mig själv, och hoppas alla som känner skam över sin ensamhet kan vara snällare mot sig själva, i stunder som dessa. <3"

En person skrev nåt fint och väldigt träffande angående högtider:

"Det påminner en extra tydligt om vad man saknar i livet i stort. Sammanhang och gemenskap. Viktigt att låta sig känna sorgen över det när den kommer, och inte anklaga sig själv.

Det väcker så lätt självhat, iaf för mig, men jag har blivit snällare mot mig själv, och hoppas alla som känner skam över sin ensamhet kan vara snällare mot sig själva, i stunder som dessa. :heart"
Finns bara ett PM/SMS bort ❤️

Hur har kvällen varit? Jag har inte firat någonting, midsommar är iofs inte SÅ stort i Norge.

Sitter hemma nu och tittar på ett danskt program om servicehundar som hjälper människor med psykiska sjukdommar, väldigt fint! :love: Borde kanske göra middag också när jag tänker efter... 😅

Den var bra! Jag överlevde ännu en ensam midsommarafton 😁
Nu ligger jag i sängen och ska försöka sova.

Lät som ett väldigt mysigt program, och middag låter som en ypperlig idé, det är ju jättesent 😁

Skönt att du överlevde! ❤️

Jag fattar verkligen inte grejen med midsommar och fylla. För mig hör de inte ihop alls. Men jag såg på Instagram (smart att du tog bort appen!) att vissa i min bekantskapskrets hade helt andra "midsommarkorgar" packade. Så de lär ha blivit packade. Hehe. Eller nåt.

I våran var det rulltårtsbakelser med smultron och läsk att dricka. That's it.
Varken till lunch, fika eller middag var det någon alkohol inblandad. I morse var jag uppe med tuppen och motionerade en häst åt en totalt utslagen och bakfull stallkompis. Sambon åkte till gymmet medan jag red. Han var nog ensam där. Vi gillar det där med tidiga morgnar och speciellt när många andra ligger hemma och är slitna. 😉 Så skönt!
Paradis för introverta och asociala!

Synd att du bor så långt ifrån mig... Lite svårt att bara "svänga förbi" när det rör sig om cirkus 100 mil. ❤️

Skönt att du överlevde! ❤️

Jag fattar verkligen inte grejen med midsommar och fylla. För mig hör de inte ihop alls. Men jag såg på Instagram (smart att du tog bort appen!) att vissa i min bekantskapskrets hade helt andra "midsommarkorgar" packade. Så de lär ha blivit packade. Hehe. Eller nåt.

I våran var det rulltårtsbakelser med smultron och läsk att dricka. That's it.
Varken till lunch, fika eller middag var det någon alkohol inblandad. I morse var jag uppe med tuppen och motionerade en häst åt en totalt utslagen och bakfull stallkompis. Sambon åkte till gymmet medan jag red. Han var nog ensam där. Vi gillar det där med tidiga morgnar och speciellt när många andra ligger hemma och är slitna. 😉 Så skönt!
Paradis för introverta och asociala!

Synd att du bor så långt ifrån mig... Lite svårt att bara "svänga förbi" när det rör sig om cirkus 100 mil. ❤️

Eran midsommar lät fantastisk 🥰 det är så jag vill att det ska vara! Att ta bort instagram var verkligen så skönt, kommer göra det inför varje midsommar nu 🙏

Jag vill bara i all välmening flagga för att om det finns så mycket triggers kring midsommar/högtider på sociala medier så kanske du mått bättre även resten av året om du haft möjlighet rensa flödet lite?

Läste din tråd först och scrollade sedan igenom hela gårdagens inlägg på insta och en bild innehöll ett glas som kan varit med alkohol. Från ett inlägg som verkligen speglar ett avslappnat och anpassat firande. Ett var en film från midsommardans och det är ett naprapatkonto med bra övningar jag följer.

Jag mår tex inte bättre av att se alla lyckliga familjer och barn göra diverse upptåg utan vill jag uppdatera mig om någon via deras sociala medier går jag aktivt in där. Sociala medier för just mig vill jag ska ge energi och inspiration i vardagen eftersom jag spenderar en hel del tid där varje dag. Alltså är det nästan uteslutande nördiga hästkonton som visar upp sådant som gör att jag motiveras att sträva mot mina mål, och så några konton med fina mat/trädgård/blombilder för det gör mig glad 😁

Men oavsett, jättebra hanterat och så fint att du ändå verkar haft det helt okej 🥰😍

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka