Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Måste ta tag i att få ny sömnmedicin, testade nu via doktor24, de skrev ut ett recept, men Lergigan finns inte inne nånstans :( vet att jag fått Propavan istället nångång.
Neeej, är Lergigan restat nu igen?! (Jag tar också en sån tablett varje kväll)
Jag tycker att den är restad ofta :mad:

Men det måste ju finnas något annat likvärdigt som din läkare kan skriva ut istället? Har du kollat?

Neeej, är Lergigan restat nu igen?! (Jag tar också en sån tablett varje kväll)
Jag tycker att den är restad ofta :mad:

Men det måste ju finnas något annat likvärdigt som din läkare kan skriva ut istället? Har du kollat?

Ja :( vet att jag fått propavan istället nångång, och den funkar lika bra. Måste bara ta tag och ringa vårdcentralen!

Måste ta tag i att få ny sömnmedicin, testade nu via doktor24, de skrev ut ett recept, men Lergigan finns inte inne nånstans :( vet att jag fått Propavan istället nångång.

Sover så kasst, min klocka reggar ju min sömn och jag får mellan 4-50 min djupsömn, är inte utvilad och slocknar så fort jag kommer hem från jobbet...
Kolla om något apotek i närheten har Prometazin Actavis, det är samma verksamma ämne som i propavan och kan användas som utbytespreparat (dvs så länge styrka och tablettantal är samma får du den istället på samma recept). Du kan kolla lagerstatus på FASS 👍

Får se om det blir så mycket vandring i sommar. Märkte igår när jag gick på stan med mamma att jag fick väldigt ont i axlarna av att ha ryggsäck (visserligen inte så ergonomiska band på kånken) med 2 större flaskor duschcreme i. Tänk då en stor vandringsryggsäck 😂

Har ju verkligen tappat all form av muskler sen olyckan, benen fungerar ju iallafall.. kommer nog inte kunna köra min bil heller då den inte har nån servo.
Men men, är ett tag kvar till semester.

Får se om det blir så mycket vandring i sommar. Märkte igår när jag gick på stan med mamma att jag fick väldigt ont i axlarna av att ha ryggsäck (visserligen inte så ergonomiska band på kånken) med 2 större flaskor duschcreme i. Tänk då en stor vandringsryggsäck 😂

Har ju verkligen tappat all form av muskler sen olyckan, benen fungerar ju iallafall.. kommer nog inte kunna köra min bil heller då den inte har nån servo.
Men men, är ett tag kvar till semester.
Kånken är snygg men också sämst. Det gör jättestor skillnad att ha remmar som gör att man bär ryggsäcken på höfterna och bara balanserar den med axlarna/bröstet! :)

Kånken är snygg men också sämst. Det gör jättestor skillnad att ha remmar som gör att man bär ryggsäcken på höfterna och bara balanserar den med axlarna/bröstet! :)

Sant... får gå och köpa mig en ny rygga snart och testa nån liten runda här i närheten och se hur det känns.
Har aldrig tidigare fått ont av kånken, det var lite därför jag reagerade nu.

Sant... får gå och köpa mig en ny rygga snart och testa nån liten runda här i närheten och se hur det känns.
Har aldrig tidigare fått ont av kånken, det var lite därför jag reagerade nu.
Jag får ont ibland. Men jag har inga muskler på axlarna, tror att det är därför. 😅 Köpte extra padding som man kan sätta fast och det hjälper!

@pepp Har du möjlighet att prova en bra, modernare vandringsrygga med packning så gör det! Jag, som inte tränat överkroppen typ någonsin, kan bära tungt och långt med en bra ryggsäck. Kånken med typ bara vattenflaska gör ont överallt efter en kvart 🤣

Älskar min Osprey!

Får gå till naturkompaniet och höra! Har bara min gamla Haglöfs jag gått med och den satt inte bra från första början 😁

Rätt rygga i rätt storlek och med rätt inställningar på alla remmar är A och O för att orka bära tungt och långt. Rekommenderar verkligen att få bra hjälp med den biten om du vill vandra "på riktigt". Vilket jag uppfattat det som att du vill.

Märker hur jag börjar "stressa upp mig" nu för att det närmar sig midsommar, vet inte riktigt varför, det är ju egentligen bara en vanlig dag.

Har 0 planer, får säkert haka på nån kompis, men jag pallar verkligen inte att vara med folk som dricker (och ja, alla ska dricka) så det sitter ju hos mig.

Bestämt mig för att avinstallera instagram den dagen åtminstone, ett ångestmoment mindre. Känner mig allmänt less och bitter på allt just nu också, så det bidrar nog en hel del.

Märker hur jag börjar "stressa upp mig" nu för att det närmar sig midsommar, vet inte riktigt varför, det är ju egentligen bara en vanlig dag.

Har 0 planer, får säkert haka på nån kompis, men jag pallar verkligen inte att vara med folk som dricker (och ja, alla ska dricka) så det sitter ju hos mig.

Bestämt mig för att avinstallera instagram den dagen åtminstone, ett ångestmoment mindre. Känner mig allmänt less och bitter på allt just nu också, så det bidrar nog en hel del.
Du får rulla 100 mil söderut och hänga med mig, snuzzen och guldhästen. ❤️
Sambon kanske blir ledsen om jag sparkar ut honom över midsommar, dock.
Men jag fattar att det måste kännas skit inför en sån klassisk "suparhelg", även om jag inte har så mycket sådant i min direkta närhet. Sambon dricker ett par öl någon gång ibland, men jag har tidigare umgåtts med ett gäng kompisar där det var väldigt mycket fokus på alkoholen. Jag som aldrig druckit mer än att jag smakat (typ fuktat läpparna) några gånger och konstaterat att det inte är något för mig. Det blev liksom lite konstigt i det där kompisgänget när de andra söp sig asfulla och inte under bete sig och så vad jag den "tråkiga" som var nykter.

Kan du extrajobba med nåt den kvällen?

Kanske dags att börja vidga din bekantskapskrets om alla dricker vid alla tillfällen som det minsta lilla uppmuntrar till det?

Försöka hitta några vänner som inte dricker så mycket som din övriga krets verkar göra så fort det vankas fest/firande? Inte byta ut dina vänner men hitta nya som du kan umgås med på t.ex. midsommar och andra tillfällen då de andra alltid dricker.

Låter tröttsamt att de alltid dricker alkohol vid såna tillfällen och speciellt om de dricker mycket och blir fulla!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka