Kanske köpa Labrador..behöver info

Sv: Kanske köpa Labrador..behöver info

Nja... Vi har ju en jaktlabbe, den extrema FT-varianten och de är ju hyper. Men ibland stöter man på lite "tjocklabbar" som är riktigt trevliga, lite väl stora bara...

Men överlag var nog labbarna något lugnare "förr", man träffar ju oftare de som är hyper än de lugna. Tillochmed golden tycker jag är svåra nu... Fast jag tror egentligen att det stora problemet är att de har avlat bort mycket av förigheten, så de ångar på bäst de vill och sen får allt som står i vägen flytta på sig.
Det slipper man ju på jaktvarianterna, de är ju oftast föriga också, annars är de ju värdelösa.

//E

Sv: Kanske köpa Labrador..behöver info

Ja jag tror att det är förigheten som brister faktiskt... Det är nog den största boven till det. Det blir väl så när man ska ha "tjusiga" hundar. Det där lilla extra...

Min äldre hund är ju en "riktig DP". Hon är som de är mest. Otroligt mycket motor och en aldrig sinande arbetslust och så den något dåliga förigheten. Jag skulle inte säga att hon inte vill, för det vill hon ju egentligen. Hon vill lite väl mycket kanske jag ska säga.

Första jaktprovet vi gick på så kastade hon in allt vilt 2 meter ifrån mig så att jag inte skulle kunna stoppa henne och så ut igen och hämta mer fågel :D Så jag menar, hon gjorde ju allt rätt :angel:

Perfekt hund att ha med på bonnajakt, men inte i ett stort lag ;)

Min andra är mer åt sällskapshållet och hon har inte alls samma... "Gå på". Inte samma intensitet och är väl så där som man vill att de ska vara om man vill ha en lite lugnare hund. Men för den skull så var hon då INTE lugn som unghund!! Jisses! Hon har kastat 1 meter upp i luften efter folk och jag/hon har haft mycket problem med stress. Men jag har ändå tyckt att hon har varit ovanligt lugn för det och med kvitto i handen så var det så också!

Jag har aldrig varit oroad av henne beteende som ung eftersom att allt som jag tagit tag i och punkttränat har gett resultat. Jag är så äckligt nöjd och partisk med den här hunden så ni ska bara veta. Jag törs inte skryta mer för när ni väl träffar henne så kommer ni undra vad jag babblar om *det där hundskrället eller* :rofl: Men det är väl så, att kärleken gör en blind eller ;) (Fast när jag MH-testade henne så frågade de om hon var till salu *fniss*)

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 852
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
13 887
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag skulle gärna vilja ha lite tankar och råd från er erfarna hundmänniskor. Vår familj har börjat fundera på att skaffa hund och jag...
2 3
Svar
57
· Visningar
7 617
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 805
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V