Kanske en dumfråga..

Sv: Kanske en dumfråga..

Chima skrev:
Vad händer om man inte tar bort det då & ingen ser en?
De tar väl inte direkt analys på skiten? :rofl:
Jag tycker att det kan ligga där hästen skiter för det är bra gödning så att växterna växer...

Jag är ny här.... :bow:
Tyvärr är det de som resonerar på det sättet som sabbar för oss andra som är rädd om de ställen vi får rida på. Om alla kunde SAMSAS och RESPEKTERA VARANDRA blir det avsevärt mindre problem. I stället för att bara hävda sina "rättigheter".

Kolsyrad skrev:
men nu är det så att det inte är så trevligt för dom som joggar å få skit på skorna.. ska man ta upp efter hundarna ska man ta upp efter hästarna, punkt slut
:bow: Absolut!
Vi som älskar hästar kanske inte alltid delar åsikt med en "icke hästmänniska", men man kan utgå från att det finns folk som INTE tycker om hästar, bajs på skorna, bajs framför den egna brevlådan osv. Om vi agerar därefter, så vinkar folk glatt i stället när man kommer ridande! :D

Senast ändrad av en moderator:

Trots att jag är hästmänniska själv så gillar jag inte att få hästskit på mina ickestallskor. Inte heller om det ligger en stor skithög framför min brevlåda.

Hur smart är det att sparka ner hästskit i diket?

Sparka det istället dit det gör nytta.

LIA

Nää, det skulle jag inte tro de gör.
Fast det skulle se jäkligt kul ut! :D

Pållen som lärde sig stanna och skita i diket av sig själv, gjorde det inte på ngt annat ställe än på uteritterna.
Och han såldes som tävlingshäst för "många pengar".

En liten undran, vart ska man göra av det om man inte sparkar ner det i diket? Var menar du att det gör "mer nytta"?

Chima skrev:
Vad händer om man inte tar bort det då & ingen ser en?
De tar väl inte direkt analys på skiten? :rofl:
Jag tycker att det kan ligga där hästen skiter för det är bra gödning så att växterna växer...

Jag är ny här.... :bow:

Ja, det är det bästa sättet att få "icke-hästmänniskor" att se negativt på hästarna.

För övrigt så behöver jag aldrig ha det problemet med min pålle. På de två åren jag haft henne så har hon aldrig bajsat när jag ridit!

Lyckost!
Jag har många ggr sedan jag flyttade till stallet jag nu står i muttrat "jag ska uppfinna en pruttpropp" till min häst när jag för andra eller tredje gången får kliva av och sparka bort skit från vägen.
Är pålle av ngn anledning laddad så är det enda man märker av det att han skiter flera ggr under ridningen.

Det fastnar hästskit på läderjodhpursen, sadel, jag och häst gillar inte när jag sitter upp utan pall, och det är allmänt bökigt dessa ofrivilliga avstigningar.

Sparka ut på gräsmatta, under en buske etc. Vad som helst är bättre än diket!
Det där med "nyttan" är väl uppenbart?
Lika uppenbart som varför det är fel att använda diket?

LIA

Nej, fast det var väl inte heller så att de lärde sina hästar att bajsa när en joggare kom så vad har joggarna men det hela att göra? ;)

Inget jag skulle ha problem med, tvärtom.
Hästskit är näring och i utsparkad form "borta" på några dagar.

LIA

Du har inga små barn som tultar runt på gräsmmattan i ev. liggande hästskit och sedan klampar in med skorna på ett varv i huset va?

Inte fånigare än dina. Du tyckte att det var bra med hästskit på gräsmattan. Jag tycker det inte...bl a pga ovanstående anledning.

Vilket visar hur långt från den naturliga verkligheten, delar av den moderna mänskligheten har kommit.

LIA

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
631
Hästmänniskan Hej nu när det börjar bli höst och mörkt senare. Hur gör ni som hämtar era hästar för att sköta/rida på kvällen när det inte finns...
2
Svar
26
· Visningar
2 055
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 110
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar