Sv: Kanske en dumfråga..
Nog måste det väl räcka om du sitter av och sparkar bort skiten från stigen?
Det mesta kommer ju då av stigen/vägen, och det som blir kvar blir ju så pulvriserat så det försvinner av sig själv. Antigen genom att solen torkar bort det, eller att ett regn sköljer bort det.
Dessutom brukar ju fåglar picka sönder skiten fort sommartid.
Där jag har häst måste vi när vi rider på de asfalterade vägarna sitta av och sparka ner skiten i diket.
Och eftersom jag åker på en av vägarna till/från stallet, så ser jag hur fort resterna av en "bortsparkad" hög försvinner. Helt borta dagen efter.
Fö så är min häst en naturbegåvning i att skita vissa dagar.
99% av gångerna han står på stallgången ska han skita minst en gång. Och vid ett ridpass så kan det skitas flera ggr.
Och då SJÄLVKLART inte i skogen utan på vägen där man måste sitta av och ta bort skiten!
Jag sitter upp från pall för att jag har svårt att ta mig upp smidigt, och pålle ser mkt lidande ut när jag utan pall ska klänga upp där på vägen.
Så nu har jag börjat trimma honom att han ska vänja sig vid att skita direkt ner i diket i stället.
För några månader sedan när han började skita och jag med skänkeln skulle flytta ut hans arsel på vägkanten så skiten skulle komma i diket, så tog han sonika och sket klart, sedan flyttade han arslet! :smirk:
Men jag klämde vidare varje gång, så nu flyttar han lydigt ut arslet på vägrenen så skiten kommer i diket!
Vet även en annan "storbajsare" till häst som bodde i stallet som lärde sig samma sak. Han tom vände ut arslet mot diket själv till slut när han skulle skita!
Kanske ngt att lära din häst också? Så du slipper sitta av varje gång det ska skitas?