kanske dum fråga men ..

N

nitroglycerin

kan man säga ungfär ca. kg hur mkt ett fullstort varmblod kan äta grovfoder
alltså om han har fri tillgång mellan 06.00 och 19.00 ?
finns de på nått sätt man kan räkna

om de hjälper så är han ca 165 cm hög och väger ca 550 kg
 
Sv: kanske dum fråga men ..

Säkert någonstans mellan 5 och 15 kg, beroende på temperatur, tillgång till annat att tugga på och vad han äter inne på natten.

Mycket svårt att säga, alltså. Du får göra en undersökning på just din häst under en period.
 
Sv: kanske dum fråga men ..

ja de hade ju funkat bra.. om de nu itne var så att den här hästen inte kan stå ensam.. spelar ingen roll om bästis är granne och dom kan stå och lukta på varandra

antingen springar han ner hagen eller så går han bara runt runt och äter inget..

man ja. .får kanske ge de ett försök till
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Första gången jag eventuellt kommer fodra högdräktigt sto nästa vår. (Näringsbehov har jag koll på. ) Men nu när jag sitter och...
Svar
6
· Visningar
764
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 350
Senast: CFrisk
·
Hundhälsa Hej! Skulle vilja höra hur ni hade tänkt gällande fodergiva. Lite bakgrund. Ascot opererade ju bort mjälten den 23 december 2022 pga...
Svar
5
· Visningar
766
Senast: Acto
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp