millan10
Trådstartare
Pratade med min klassföreståndare i måndags. Mer ett samtal för att han ville kolla hur det går för mig i skolan och allmänt. Säger då som det är att just för tillfället mår jag inte särskilt bra. Pappa är deprimerad pga en viss anledning (vill inte ta upp det här) och att det smittar av sig på mig. Snacket blev sedan allvarligare och han frågar mer om hur länge han varit det och om jag fortfarande klarar av skolan etc. Sedan säger han till mig att han kan säga till kuratorn så att vi två kan snacka istället eftersom det är bra om man pratar med någon om det. Han fixar ett möte med kuratorn som jag varit på nyligen. Vi snackar mer om problemet och jag berättar även att jag är orolig för mammas hälsa och att jag känner mig väldigt stressad i skolan. Får lite tips på hur jag ska göra för att må bättre. Nu efteråt känns det så konstigt. Har alltid varit en person som aldrig varit i centrum, skött skolan bra och aldrig haft några problem. Har alltid varit väldigt tystlåten. Nu på bara några få dagar har jag talat om hur det är i mitt privatliv och att jag inte mår bra och har därför hamnat mer i centrum. Jag är glad för att skolan bryr sig om hur man mår, men det känns ändå så knäppt att jag har berättat så mycket för dem. Känns nästan som jag berättat för mycket, men jag vet inte vad jag skulle vilja ha osagt. I så fall måste det väl varit att jag inte skulle sagt att jag mådde dåligt från första början. Att jag skulle hållit tyst och sagt att allt varit bra.
Vet inte vad jag ville komma med den här tråden, men har bara en sådan konstig känsla inom mig...
Vet inte vad jag ville komma med den här tråden, men har bara en sådan konstig känsla inom mig...
Senast ändrad: