Känner mig inte gravid längre

N

Nile

jag är i vecka 14 nu.. går in i vecka 15 på måndag.. de senaste dagarna har jag inte kännt något. kan må lite illa om jag vaknar på nätterna. men annars känner jag inget..blir orolig att något har hänt.. vi va på ul den 16 dec. då levde den. den snurrade runt och hade sig.. någon mer som känt såhär?:confused:

Sv: Känner mig inte gravid längre

Det var helt normalt för min del, men jag slutade inte nojja mog förräns jag hade fött ungen.

Jag tror att man alltid oroar sig. Man kan ju skaffa sådana där grejer som gör att man kan lyssna på bebisens hjärta hemma! En sådan hade jag önskat mig.

Jag kände mig oxå väldigt o-gravid en period när "ingenting" hände. Magen växte inte, man kände inget, man skulle inte till barnmorskan och inte på UL... Det synes ingenting på mig att jag var gravid, jag mådde inte illa utan allt bara kändes som "vanligt"...

Antagligen är allt bra med knyttet i din mage men är du orolig så hör av dig till din BM!

När jag var i ungefär v 15 så försvann "träningsvärken" i magen. Försvann över en natt och några veckor innan hade mitt lätta, men konstanta illamående försvunnit, så jag kände mig som vanligt. Födde en fullt normal son ca 6 mån senare.

jag hade lite "småkramp" i magen första månaderna fram till v... 13 kanske..??
kände någon enstaka fosterrörelse i v 14 därefter var de stendött i 3-4 v innan jag började känna lilla pojken igen.... nu är jag i v 28 o nojjar mig om jag inte känt något från honom på 3 timmar;) men får ta o skärpa mig för ingen mår bra av o oroa sig hela tiden.... ta det lugnt bara du är ju i de veckorna där det inte händer supermycket...vänta bara 3-4 veckor så säger det plopp o magen växer i rasande fart o bebis sparkas i tid o otid :)

det känns som jag kan ta det lugnt.. som sagt det händer väl inte jätte mycket nu.. man ska väl kanske inte klaga över att man mår bra:)
längtra tills jag känner lite sparkar..

det känns som jag kan ta det lugnt.. som sagt det händer väl inte jätte mycket nu.. man ska väl kanske inte klaga över att man mår bra:)
längtra tills jag känner lite sparkar..

Mm, visst e det mysigt med sparkar...i början :laugh: hade 2 starka killar som sparkade under revbenen så jag trodde jag skulle dö :devil:

Jag är en superorolig människa och min BM rådde mig ( i samrådan med mig själv ) att inte köpa en sådan maskin som man kan lyssna av hjärtljudet själv hemma innan v.20..

Anledning är att det tydligen är svårt att ibland hitta och höra ljud på bebis som är yngre än 20 veckor och det i sig kan skapa en panik hos den blivande mamman..

Jag tänkte mig ett scenario där jag ville höra mitt barn och inte hittar något hjärtljud :( och nu efter v.20 så känner jag Lillan varje dag så då kändes det onödigt :)

Senast ändrad:

Jag är en superorolig människa och min BM rådde mig ( i samrådan med mig själv ) att inte köpa en sådan maskin som man kan lyssna av hjärtljudet själv hemma innan v.20..

Anledning är att det tydligen är svårt att ibland hitta och höra ljud på bebis som är yngre än 20 veckor och det i sig kan skapa en panik hos den blivande mamman..

Jag tänkte mig ett scenario där jag ville höra mitt barn och inte hittar något hjärtljud :( och nu efter v.20 så känner jag Lillan varje dag så då kändes det onödigt :)
Angående det där med hjärtljud så har mina alla mina tre tidigare foster varit mästare på kurragömma redan i magen, de har fått LETA efter hjärtljuden (genom hela graviditeterna!) och ibland misslyckats ändå... En gång frågade BM mig om jag litade på henne om hon lyssnade med en gammal hederlig tratt i stället - eftersom jag kände tydligt att sprattelgrodan levde, så var jag inte ett dugg misstänksam mot den metoden! :)
(fyran har vi inte lyssnat på ännu, ska till MVC i januari och antar att det är dags att lyssna då - *noll koll* - men vi såg hjärtat fungera som det skulle på ultraljudet i alla fall)

Till TS
Det är nog mer regel än undantag att man inte känner något alls under några veckor mellan illamåendet och ultraljudet, så det känns rätt skönt att få göra det där nedrans ultraljudet och få bekräftat att man inte har hittat på att man är gravid :D. Omföderskor kan ibland känna fosterrörelser så tidigt som du är i graviditeten, men som förstföderska känner man oftast ingenting förrän betydligt senare.
Du kan nog vara helt lugn, skulle jag tro! :laugh:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 764
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 128
Senast: Bapelsin
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 403
  • Artikel Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
2 156
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka