Kanintävling

D

Dahlgren

Ska tävla med mina två kaniner den 10 aug, och varenda tävling så är de trötta och vägrar hoppa när man väl hoppat fram osv. Gör jag något fel? De kanske borde sitta kvar i transportburen tills de ska tävla? De blir kanske för trötta av att hoppa fram...
Till alla som har tips och vill dela med sig - SKRIV. :D

Sv: Kanintävling

Hur mycket/hur länge brukar du hoppa fram? Kanske har det varit för varmt?

vad gör dom då?? sitter dom bara ¨på marken och filosoferar eller nosar dom i marken?? lite mer info tack :)

Hur mycket/hur typ ända tills de säger att jag ska hoppa den riktiga banan,Och jag har fått reda på att det ska bli regn på söndag, tävlings-söndagen alltså.
Hoppas det inte påverkar dem... När jag tänker efter, så har det nog med värmen att göra. De var smart tänkt av dig hörrudu ;)

bara kryper fram, bajsar lite här, äter lite där, tvättar sig lite, nosar på hindrena. Detta även om jag rycker lite i kopplet! Men hemma , då är det full fart! Har börjat att ta med mig ett hinder, och sätta det på ett ställe de aldrig varit på förut, för det är ju så som det kommer att bli på tävlingen. Har detta hänt dig?

hur pass kondition har dom då? mitt tips är att vila lite mellan framhoppningen och vanliga banan så dom får pusta ut, Rycka i kopplet tycker jag inte att du ska göra. :)

Hoppa framhoppningen 1-2 gånger och ta sen och sätt dig ner med kaninen, låt den vila, mys lite. På så sätt så hinner dom inte trötta ut sig och får tänka igenom vad de precis har gjort. Jag brukar hoppa fram ca 2 gånger, vilket räcker alldeles utmärkt.

Jag kan inte tro att de har dålig kondition! Jag går ut och går med dem i skogen/trädgården varannan dag, mellan detta får de springa i en stor springbur...
Jag beskrev nog fel, jag rycker inte hårt, jag drar försiktigt så att de koncentrerar sig på hindret. :)
De kanske är hungriga? Kanske inte hunnit att äta nog med frukost ?
MEN, imorrn är 'stora dagen' och jag är helt sjukt nervös...
Är det några speciella förberedelser? Har iaf låtit dem vila hela dagen.

Hoppa framhoppningen 1-2 gånger och ta sen och sätt dig ner med kaninen, låt den vila, mys lite. På så sätt så hinner dom inte trötta ut sig och får tänka igenom vad de precis har gjort. Jag brukar hoppa fram ca 2 gånger, vilket räcker alldeles utmärkt.

Men man får ju inte så lång tid emellan framhoppningen och riktiga hoppningen, men då jag ska hoppa två gånger . Tack så jättemycket :D

JIPPII! Kom tvåa i Lätt Ny med Miss Molly! Så då fick jag en pinne , :p och en pokal! <3 Tack så himla mycket för alla tips! Till Ferrari; Jag gjorde som du sa och hoppade bara två ggr, kaninen var uppvärmd men ändå inte trött! Bästa tipset på länge! TACK&HEJ. :D

JIPPII! Kom tvåa i Lätt Ny med Miss Molly! Så då fick jag en pinne , :p och en pokal! <3 Tack så himla mycket för alla tips! Till Ferrari; Jag gjorde som du sa och hoppade bara två ggr, kaninen var uppvärmd men ändå inte trött! Bästa tipset på länge! TACK&HEJ. :D

Grattis till pinnen! Jag minns när jag fick min första pinne, så glad jag var då ;) eller när jag lyckades få problemkaninen hoppa dubbelnolla och i omhoppningen sprang han på 7 sekunder, då grät jag glädjetårar :love:

Ja, det gäller ju att känna av kaninen :) men mina kaniner blir också uttråkade av att hoppa mer än 2 gånger. Men då hoppar man först en gång då de kan få slarva lite och sen en andra gång då de kan hindrerna, och då brukar de sluta med att de klarar de och sen kommer de in på banan fulla av energi och självförtroende :D

Jag minns när jag fick min första pinne, så glad jag var då ;) eller när jag lyckades få problemkaninen hoppa dubbelnolla och i omhoppningen sprang han på 7 sekunder, då grät jag glädjetårar :love:

Ja, jag var SÅ HIMLA STOLT över Molly! Jag blev liksom helt paff! Det var första tävlingen utomhus med henne, och dessutom första tävlingen i år! :O Efter så satt hon allt så gott i knäet mitt och mumsade på en banan :P Molly blev 1 + 0, så jag blev ändå skitnöjd :D
Antar att du är på Elit-nivå?:bow: Hur många pinnar har du ? Kan man förlora en pinne ?

Liknande trådar

Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
478
Senast: Twihard
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Många här har nog läst mina oändliga inlägg om min vikt, och jag har nu haft kontakt med en dietist och tänkte uppdatera lite i en...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
7 329
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 015
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar