Kaninier med lååååånga tänder!

Sv: Kaninier med lååååånga tänder!

Jag hoppas att jag missuppfattar dig, men anser du att man stympar
en kanin om man drar ut incisiverna?
Personligen tycker jag att det är humanare med en sövning där man drar ut problemtänderna, än att söva/sedera kaninen regelbundet för slipning.

*knapplån*

De som skriver att man ska lägga in kvistar & grenar till kaninen för att de ska kunna knaga på, för har de nått att gnaga på så får de inte för långa tänder. Det är ren bullshit, de kaniner som får för långa tänder har oftast tandproblem, alltså att tänderna inte slits. På kaniner som inte har tandproblem så slits framtänderna mot varandra, de slits med andra ord hela tiden, vilket dom inte gör om kaninen har tandproblem.

//Diana (sorry för ett något luddigt inlägg)

I det här fallet växer tänderna fel ... :( Växer inte uppåt / neråt som vanligt utan mer åt sidorna...

Meh! Jag fattar inte. Drog du ut tänderna på din kanin , UTAN bedövning :eek: :eek: :eek:
Och hur kunde du inte märka att din kanin var på väg att dö :eek:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 833
Däggdjur Herregud, min kanin är helt tokig. Jag har aldrig träffat ett djur som är så glupskt någonsin. Han äter i princip allt han kommer över...
2
Svar
22
· Visningar
4 782
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 551
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur