Sv: Kaninier med lååååånga tänder!
hmm, jag tror inte det (tyvärr?)
hmm, jag tror inte det (tyvärr?)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ros till dig som lägger pengar på att sedera din kanin varje
månad för att fila tänderna, men samtidigt så kan man
fråga sig hur hållbart det är i längden.
kaniner klarar sig väl utan tänder?
så , jo du kan faktiskt dra ut dem. för jag tror inte att kaninen tycker om att ni klipper tänderna?
och det är inte så bra att klippa tänderna då de kan spricka.
ge kaninen mycket att tugga på så blir inte tänderna för långa.
Hej jag hade en kanin med lååååånga tänder hon kunde inte äta eller något, det som var synd var att jag uptäckte det för sent.
Hon vart mager, jag och min pappa fick klippa tänderna på henne
Sen en dag då jag skulle mata henne så låg hon död pga av näringsbrist tror jag....
svara om du har en kanin med låånga tänder så kan du få tips!:smirk:
ja, dom sliter ju på tänderna när dom "går emot varandra". men dom ska väl ändå ha grenar och sånt? det lär ju inte göra så tänderna blir längre direkt, det gör väl snarare nytta om det gör något?
*knapplån*
De som skriver att man ska lägga in kvistar & grenar till kaninen för att de ska kunna knaga på, för har de nått att gnaga på så får de inte för långa tänder. Det är ren bullshit, de kaniner som får för långa tänder har oftast tandproblem, alltså att tänderna inte slits. På kaniner som inte har tandproblem så slits framtänderna mot varandra, de slits med andra ord hela tiden, vilket dom inte gör om kaninen har tandproblem.
//Diana (sorry för ett något luddigt inlägg)