Kaninier med lååååånga tänder!

S

sara_fiffi

Hej jag hade en kanin med lååååånga tänder hon kunde inte äta eller något, det som var synd var att jag uptäckte det för sent.:o
Hon vart mager, jag och min pappa fick klippa tänderna på henne :eek:
Sen en dag då jag skulle mata henne så låg hon död:cry: pga av näringsbrist tror jag....

svara om du har en kanin med låånga tänder så kan du få tips!:smirk:

Sv: Kaninier med lååååånga tänder!

Jag är ledsen men har man ett djur så måste man kolla varför den inte äter dagligen samt kontrollera kaninen varje dag.Då undviker man sådana bagatell saker som långa tänder och svält som dödsorsak.

Vi går till veterinären ungefär en gång i månaden för att hon ska fila ner tänderna på honom...

Min kanin har inga tandproblem och det e jag mkt glad över!

Hur kunde du inte märka att din kanin var döende och inte åt något :eek: :eek:

Ni har inte funderat på att dra ut tänderna istället?

Är det bara framtänderna som växer fel så kan det i många fall vara mer humant att dra ut dem en gång för alla, än att sedera den regelbundet och slipa tänderna.

men det är väl bättre att kaninen mår bra och ni slipper klippa tänderna hela tiden ist för att kaninen ska vara "snygg"? :confused:

Ge kaniner ngt att nöta ner tänderna på, tex kvistar.
Då får de ju inte för långa tänder öht.

blev fel! sorry!

Senast ändrad av en moderator:

men det är väl bättre att kaninen mår bra och ni slipper klippa tänderna hela tiden ist för att kaninen ska vara "snygg"? :confused:

Men det är ju inte bara framtänderna...
Tror du jag gör det för att det är snyggt så har du missuppfattat allt. Det är ett UTTRYCK! Man kan ju för fan inte dra ut alla tänder i hela munnen på honom.........

Ros till dig som lägger pengar på att sedera din kanin varje
månad för att fila tänderna, men samtidigt så kan man
fråga sig hur hållbart det är i längden.

kaniner klarar sig väl utan tänder?
så , jo du kan faktiskt dra ut dem. för jag tror inte att kaninen tycker om att ni klipper tänderna?
och det är inte så bra att klippa tänderna då de kan spricka.

ge kaninen mycket att tugga på så blir inte tänderna för långa.

Stackars kanin :cry:
Kolla du inte att kaninen åt? :eek:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 452
Äldre Hej! Moderator får gärna flytta tråden om den inte passar här. Vet inte vart jag ska placera den då tråden handlar om hästar, hundar...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
12 833
Däggdjur Herregud, min kanin är helt tokig. Jag har aldrig träffat ett djur som är så glupskt någonsin. Han äter i princip allt han kommer över...
2
Svar
22
· Visningar
4 782
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Jag har vissa problem med min hund. I stort sett är han väldigt lydig, trevlig och social, men samtidigt kan han vara väldigt strykrädd...
Svar
7
· Visningar
2 551
Senast: zabby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Sytråden del 4
  • Kallbad

Hund, Katt, Andra Djur