kaninhoppning?

B

B1an

hej på er! igår när jag kom hem från stallet fick jag en trevlig överraskning i posten!! Tävlingsprogrammet för vårens hopptävlingar hade kommit!!! Jag tävlar med min kanin. Finns det fler som är intresserade av kaninhoppning eller som kanske t.o.m tävlar? Sen har ag också hört att kaninhanar hoppar bättre än honor. Stämmer det?

har ingen aning om det är sannt hurvida kaninhanar hoppar bättre än honor.
Jag brukar hoppa mina marsvin, dom är rätt hyffsade. Tror inte att det finns hopptävlingar för marsvin dock... vet du om marsisar får starta kaninhoppning?

nej marsvin får inte starta i kaninhoppning.. jag har tävlat i kaninhoppning tidigare.. och har haft både honor å hanar och inte sett nån skillnad i hoppningen som berodde på könet utan mest pga anlag och träning

Hej, jag tävlar kaninhoppning med min kanin, Vellingebackens Non Stop R "Nonne". Hittills har vi inte hunnit starta så mkt för tävlingarna har alltid krockat med hästarnas. Men vilken klubb tävlar du för? Vad har du för för kanin?

Va trevligt! :) Jag är intresserad och tränar med mina kaniner men tyvärr bort jag taskigt till... :cry: Närmast för mig att tävla är 20mil uppåt i landet till Umeå.
Det där med honor och hanar beror på :p Finns ju honor som blir brunstig bara man tittar på dom och lägger sig platt ner och vägrar att göra nåt annat än att vänta på en hane medans vissa honor (som min Lina) nästan aldrig är brunstig eller om hon nu är det så bryr hon sig inte vidare mycket. Hanarna kan ofta vara superduktiga OM dom håller upp sin lilla näsa för kommer den ner där en hona har kissat är det nästan kört!! :rofl: Ja med kaniner är det då alltid kul :D

Jag tävlar med min kanin :) Superkul är det :p
Jag har en hona och jag tycker att hon är jätteduktig, men kanske att hanar är bättre för det mesta, jag vet inte...

Sv: kaninhoppning?

Jag hoppar lite med min kanin... Hade en period förut när vi hoppade mkt, men hade inte tränat på ett bra tag...
Nu har jag tänkt träna inför vår första (kanske iaf :p) tävling den 16 oktober... Hoppade en bana på fyra hinder sent igårkväll, orkade inte ha fler hinder eftersom det var nästan kolmörkt :P :banana:

Jag tävlar. =) Har fyra kaniner, varav tre jag tävlar regelbundet med.

Om nån är nyfiken på kaninhoppning finns det lite info på www.skhrf.com och www.kaninhoppning.tk

Om det är nån som bor där det inte finns nån klubb får ni gärna maila mig. =)

Tävlar jag också...
Både honor och hanar har ju sina små egenheter och jag tycker inte att man kan säga att något kön är bättre än det andra.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 292
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 179
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 593
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 449

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka