Kaninfoderstater?

Sv: Kaninfoderstater?

Nämen inte kan du ta bort en sån liten gosegris heller... Han är ju värsta drömkaninen, kan du inte försöka få honom omplacerad då?

hmm.. inte alldeles för lätt.. :cry:
har annonserat i tidningen, internet mm. INTE ETT ENDA SVAR!!
Tyvärr ser det mörkt ut... Du vet ingen som vill ha honom?? :idea:
Han är URGO!!

Har själv två odjur på mina 40 kvadrat, annars hade det bara varit att sätta honom på första bussen i ostlig riktning. :)
Men ska iaf höra med mina kompisar, ifall...
Har du satt ut annons här på Buke och är han kastrerad?

Har själv två odjur på mina 40 kvadrat, annars hade det bara varit att sätta honom på första bussen i ostlig riktning. :)
Men ska iaf höra med mina kompisar, ifall...
Har du satt ut annons här på Buke och är han kastrerad?

vad synnd.. nee.. har faktiskt inte satt annons här.. vfr vet jag inte.. :confused:
Ska göra det nu.
Kastrerad är han inte, men går med hona och det har inte blivit några ungar... :crazy:
Så det är kanske något fel på honom. men annars fixar min vet. det för 250kr.. så det kan jag bekosta. Men det är bak ryggen och inget kvitto. vill man inte det så får man bekosta det själv. :angel:

Kanom om du kan kolla med dina vänner.. Hade varit underbart om han kan få leva lite till.. Han trivs ju inne och med en.. dessutom så är han inte mer än max. 1½ år gammal.. inte stor heller.. Han väger väll ca 1,2 kg..

Tack iaf..

När vi hade våra tre utomhuskaniner med trevåningsbur i friggebod nattetid fodrade vi såhär:

Fri tillgång på hö
Morgon: -drygt ½ dl pellets på morgonen och utsläpp i hagen

Dag: -ev knäckebröd eller grönsak under dagen, ev utsläpp helt fritt medan vi var hemma.

Kväll: -drygt ½ dl pellets på kvällen, frukt eller grönsak i klyftor, ca 2 klyftor var. Lite knäckebröd som godis. In i huset så inte räven tar dem!

Fyllde alltid på halm och hö så det fanns rikligt. På vintern fick de lite extra mat, när det var som kallast nästan fri tillgång på pellets.

Från början, för ca 10 år sedan visste vi inte bättre än att ge fri tillgång på gnagarblandning även på sommaren vilket resulterade i jättefeta kaniner.

Vi avaskade höst och vår eftersom de skuttade utomhus mycket.

Ger bara hö, pellets och färska grönsaker. Och självklart nytt vatten varje dag. På vintern får dom lite havre också.

Har en dvärgvädur och en löwen. Hona och hane (kastrerade) i samma bur. Ålder okänd eftersom att jag tog över dem för en tia av en familj som tröttnat och skulle dränka dem :mad:

De har fri tillgång till vatten och hö och får ca ½ dl pellets om dagen - tillsammans. Lite havre kande få festa på ibland. Honan var tidigare MYCKET överviktig, nu har hon inte en enda dubbelhaka! :rofl:

Kanske för att den normalt sett är så hårt besprutad och det inte ens går att skölja bort med vatten?
För oss människor är det kanske så små mängder att det inte spelar så stor roll (vad man vet än så länge :devil:) men en kanin som väger 5- 10% av vad vi gör påverkas desto mer.
Nån som har en annan förklaring, eller sitter inne med det riktiga svaret? :)

Min vet sa bara att man inte skulle ge dom blöta grönsaker.. Utan skölja och lägga dom på papper för att torka..

Har jag också läst nånstans, så jag ger inte heller blöta grönsaker, ifall att. (Men hur i hela världen gör vildkaniner när det regnar? Bär in blöt mat i bohålorna och väntar tills det torkat innan de äter? :D)

Misstänker att de flesta grönsaker som är traditionellt odlade är rätt kraftigt besprutade, och att skölja med vatten ger nog tyvärr inte så stor effekt som man kanske hoppas på. Men vad som är så speciellt just för isbergssallad har jag ärligt talat ingen aning om.

synd att du bor så långt bort annars hade han varit välkommen hem till mig.

Förutom fri tillgång på hö och diverse grönsaker ger jag mina kaniner Stampe pellets.
Hur mycket varierar lite beroende på hull och ras (även ålder).
2 av mina dvärgvädurar får ½dl var/dag,
den 3:e dvärgväduren får ca 1½dl/dag (bor hos svärföräldrarna med en honkanin),
hermelinen får 2-3msk/dag (flyttar snart),
belgiska jätten får ca 2-3dl/dag.
Sen kommer jag få hit lillsyrrans ena kanin som hon inte kan ha kvar längre.
Hon kommer få mellan ½-1dl/dag, då hon fortfarande är ganska ung.

Bidrar med ett litet kollage på alla mina kaniner.
Titti får jag troligtvis hem om 1-2 månader.
Bild (för stor för att läggas ut).

Liknande trådar

Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
29 30 31
Svar
601
· Visningar
14 538
Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
1 003
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka