NagelacksBeroende
Trådstartare
tänkte om ni som har haft kaninkullar kunde hjälpa mej lite.
1. när man parar ska man väl sätta in honan till hanen, annars kan hon bli "konstig" och skydda sitt revir och sådär ? elr man kan väl också ha dem på en neutral plats ?
2. läste någonstans att man inte ska bära omkring på honan när hon är dräktig. men.. kan man inte det alls ?
om hon ska vara i rast-hagen måste jag ju lyfta henne dit...
3. mat. honan ska väl bara ha mer mat än vanligt, läste typ tre gånger så mycket än vanligt elr vad det var. det är inget extra som hon ska ha ?
nu får hon havre och pellets.
4. ungarna, ska dom ha någon annan mat när dom är små ?
elr äter dom från havren och pelletsen ?
5. kan man ge ungarna grönsaker när dom är små eller ska man vänta till dom har blivit större ?
mamman måste ju ha grönsaker och sånt ändå.. men går det bra för ungarna ?
6. städning. hur gör man med det ? boet ska man ju inte städa där hon har lagt allt hår och sånt.. kanske en konstig fråga. vet inte ens vad jag ville få ut av det egentligen.. men man ska väl inte röra boet iaf?
7. kan man röra ungarna när dom är typ nyfödda ?
hoppas, hoppas att någon vill svara på mina frågor.
1. när man parar ska man väl sätta in honan till hanen, annars kan hon bli "konstig" och skydda sitt revir och sådär ? elr man kan väl också ha dem på en neutral plats ?
2. läste någonstans att man inte ska bära omkring på honan när hon är dräktig. men.. kan man inte det alls ?
om hon ska vara i rast-hagen måste jag ju lyfta henne dit...
3. mat. honan ska väl bara ha mer mat än vanligt, läste typ tre gånger så mycket än vanligt elr vad det var. det är inget extra som hon ska ha ?
nu får hon havre och pellets.
4. ungarna, ska dom ha någon annan mat när dom är små ?
elr äter dom från havren och pelletsen ?
5. kan man ge ungarna grönsaker när dom är små eller ska man vänta till dom har blivit större ?
mamman måste ju ha grönsaker och sånt ändå.. men går det bra för ungarna ?
6. städning. hur gör man med det ? boet ska man ju inte städa där hon har lagt allt hår och sånt.. kanske en konstig fråga. vet inte ens vad jag ville få ut av det egentligen.. men man ska väl inte röra boet iaf?
7. kan man röra ungarna när dom är typ nyfödda ?
hoppas, hoppas att någon vill svara på mina frågor.