S
Skumbananen
Igår när jag var ute med hunden så ser jag två kaniner som är ute och springer på granngatan. Mamma berättade sen att hon sett dessa förra veckan också. Och nu idag när jag var ute så såg jag dem igen och kom två meter ifrån dem. De har alltså varit ute i -30 grader och klarat sig. Jag fick tag på några som bor på gatan och frågade dem om de visste vems kaninerna var men fick svaret att de varit på gatan sedan i somras. Föreningen är tydligen upplysta om det och det är anmält till kommunen.
Jag kan inget om kaniner och undrar vad man kan göra. Kommer de klara sig själva ute eller ska man fånga in dem? Som jag förstår det så är kaniner grymt känsliga så man kan inte ta dem utifrån och in för då får de värmeslag. Men ni kunniga, vad gör man?
Jag kan inget om kaniner och undrar vad man kan göra. Kommer de klara sig själva ute eller ska man fånga in dem? Som jag förstår det så är kaniner grymt känsliga så man kan inte ta dem utifrån och in för då får de värmeslag. Men ni kunniga, vad gör man?