Kaninen med konstig "svulst" fram på bröstet!

H

Hot Shot

Hittade en konstig böld på kaninen idag, den är ganska stor och hård. Har lämnat över vårdande till mamma så jag själv har inte så stor koll på henne längre men den fanns inte där sist jag klippte klorna för två veckor sedan så den har kommit ganska så snabbt.

Vad tror ni, kan det vara en cancerknöl som har växt sig så pass stor på så kort tid?:(

Sv: Kaninen med konstig "svulst" fram på bröstet!

är det runt klona?
Kan h*n inte har blivit biten/stucken av nått?

Den sitter strax innan de första tuttarna. Sitter några körtlar eller något där? Mycket möjligt att hon kan ha blivit stucken, får ge det några dagar och se om det går över, hoppas på det.

OM det är cancer så växer det ofta rätt fort. Mamma hade vårdnaden om min kanin förra sommaren..
Jag var där och allt var bra.. När jag kom 1-2 veckor senare så hade hon e stoor knöl på sidan..
Ringde vet som sa att vi kunde avvakta med att komma in, om kaninen inte fick problem. pga att hon var så gammal (9år) var risken vid en operation stor. Knölen fortsatte dock växa, och vi var tvugna att ta bort henne...:cry:

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
775
Senast: ryujaneiro
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 681
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 681

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka