E

Emilia_e

Jag ska bygga en ny utebur åt min kanin.
Men jag har ingen aning om hur den ska se ut!
Tips? Bilder? :)

Sv: kaninbur

vilken sorts bur ska du ha? jag har en 2 fackare som set ut så här
vinterbilder026.jpg

vinterbilder036.jpg

Det ska vara mer som en rasthage i såfall. Tänkte mej att man bygger ett litet "rum" med hö eller halm. Så är resten en rasthage.

Så här ser en av mina burar ut! den används på sommar halvåret och dagtid på vintern!
Den är helt säker för hund och räv, nät i botten so, är övertäckt med jord/sand. flera olika hyllplan han kan vara på.
kennysbur.jpg

//sara

Ååå tack! Den är riktigt bra förutom dörren som är 1cm för smal vilket gör att jag krypande måste pressa igenom höfterna:crazy: , och taket skulle vart avtagbart... men nu vet jag det till nästa gång!!!;)

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Övr. Djur Börjar ny tråd bara för att få mina fiskar på första bilden ;) Tre fina dalmatinermolly! Och en mosaikgurami i bakgrunden.
28 29 30
Svar
583
· Visningar
14 161
Lantbruksdjur UTAN att diskutera rovdjurens vara eller icke vara... (det brukar bara bli infekterade diskussioner, så låt bli det tack!) Hur agerar...
Svar
5
· Visningar
530
Senast: ameo
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 565
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud
  • Avlivning älskade katt