Kaninbebisar???

Gullan86

Trådstartare
jag har en fråga om ni vet eller tycker man kan göra???
har kanintjejer nu som är 6år gammla de har aldrig fått kaninungar tror ni att dom klarar av det nu vid den här ålderna och det kommer kanske ske som tidigast när dom är 7år gammla. är det för gammalt?.
har även en kaninhona som fått ungar en gång innan hon kommer oxå va 7då? klarar hon det? bättre?sämre?

hm mkt frågor men ni vet kanske svaren? :bump:

Sv: Kaninbebisar???

På grund av den stress kroppen utsätts för så är det inte bra! en 6 år gammal kanin har precis blivit pensionär som en 50 årig människa ungefär, de kan få ungar men inte om det är första gången och sällan ens om de haft många kullar innan i sitt liv. Stress hos kaniner kan ge dem massa läskiga sjukodmar och risken är stor alla dina honor skulle bli sjuka eller dö i följdsjukdomar. ABSOLUT maxålder för en garanterat frisk och välmotionerad hona är 4 år.

Sv: Kaninbebisar???

okej tack för svaren och JA jag är SERIÖS såklart. pappan till dessa kaniner blev nämligen 13år och mamman som jag sa är bara 4månader äldre än sina ungar(p.g.a ett misstag från djurafärsförsäljaren) så jag fick 5kanin ungar. nu är de 6år gammla och en av 5har dött. och det var i en ovanlig sjukdom. så just dessa från den hanen blir gammla och håller sig friska det var därför jag tänkte att jag iaf kunde ställa frågan så ni tror det är katastrof?

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 751
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 844
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 342
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar