Kanin och hund ihop?

M

Mazarin

Kan det funka?
Skulle så gärna vilja ha en kanin men min lilla hundtjej är aningens vild och glad.. :angel: han skriker att glädje typ, så fort hon ser ett annat djur, alltså av glädje, hon är absolut inte ilsken! Men det kanske skulle skrämma ihjäl en stackars kaninbebis? :crazy:
Kan en hund och en kanin bli någorlunda vänner? :bump:

Sv: Kanin och hund ihop?

Våran hund älskar våra tre kaniner.

Visst så är de inte jättebra kompisar men de är inte rädda för varandra och ibland skuttar kaninerna självmant fram för att hälsa :)

Jag har papegoja, kanin, katter och hund som går lösa i huset utan några problem. Tack och lov har hankaninen minskat sina försök att föröka sig med den kastrerade hankatten.

Är hunden jätteivrig kanske man ska vara försiktig om kaninen inte är van. Vänj dem lite försiktigt vid varandra, med andra ord. Det är nog helt individuellt om två djurslag fungerar med varandra.

Vår hund skulle säkert ha älskat att "ha en kanin", men frågan är vad kaninen skulle ha tyckt... Vårt marsvin var i alla fall väldigt tålmodigt med vovven, som såg honom som sin lilla valp. Den lille stackarn blev slickad och pussad tills han var alldeles tovig, men sprang alltid självmant fram till hunden när han var ute. Goda vänner!

Affeiwo1.jpg

Affeiwo2.jpg

Senast ändrad:

Vår jättekanin (Han gick lös efter att ha lekt houdini åtskilliga gånger) vart alltid uppvaktad (nosad på) av våra schäfrar och det gick bra, tyvärr så hade han inte vett att passa sig för en främmande hund och blev ihjälbiten.

Har en pumi på 7 år.
Han blir totalt bossad av kaninen på 14 veckor..
Hon busar i 180! Han suckar och går i väg...:D

Här fanns kaninen i huset redan när hunden kom (fast labben kom före kaninen...). Det fungerar jättebra. De är väl inte direkt kompisar, men de accepterar varandra utan problem och kaninen styr och ställer mycket över hundarna!
En av lagottons favoritlekar är dock att gå ner i lekställning precis intill kaninen (så han hamnar mellan hennes framben) - då blir han sur och studsar iväg och hon nästan tjoar av glädje....

Vår hund bet ihjäl vår jättekanin. I ett nafs var han borta. Hunden tog sig in i buren, så jag skulle inte rekommendera hundar och kaniner.

Jag hade en schäfer och en Yorkshire samtidigt som jag hade en hermelin kanin,hade alltid burluckan öppen så kaninen kunde hoppa in eller ut som han ville, och hundarna bara älskade lille stampe:love:

så visst kan det funka:)

När min kanin levde så umgicks han och min hund ( då 8 månader) hur bra som helst. Istället för att skutta och gömma sig så sökte han hellre upp hunden...för han ville jucka lite på nosen eller benet, vart han kom åt ;)...Var ju en hormonstinn hanne...När hunden puffade på han och grejjade så bara satt han och väntade tills hon skulle vara still. Ingen rädsla där inte. När hunden blev för våldsam så skuttade han undan en stund, sen blev han nyfiken igen. Funkade utmärkt med kanin och hund.

Samma här. Hos mig var det snarare hunden (labrador) som var rädd för kaninen (dvärgvädur). ;) Men hon var verkligen en tuff brud i lyxförpackning... :love:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Övr. Hund Har tyvärr fått dela på mina två tikar, 1 respektive 2 år. De har alltid varit bästa vänner, men den yngsta blev ett monster vid sitt...
Svar
0
· Visningar
739
Senast: Midlingur
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 494
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25