Kanin och höns dela utehage?

K

Karamella

Kan man låta hönsen och kaninerna gå i en gemensam utehage? Har byggt ett nytt hönshus och tänkte låta kaninerna (fransk vädur) bo i hönsens gamla hus. Husen ligger brevid varandra och jag tänkte göra en stor hage runt (hönsen går idag fritt men vi har haft lite väl mycket besök av större fåglar sista tiden) Kan hönsen och kaninerna dela hage? Eller är det en jättedum idé?

:smirk:

Sv: Kanin och höns dela utehage?

Har för mig att man inte ska ha andra djur (eller de flesta djur;p) ihop med höns eftersom dom utsöndrar nånting som inte är bra att andas in. Några partiklar från fjädrarna eller så.. Hehe, är inte så bra på att förklara tyvärr ;)

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 708
Däggdjur Nybliven kaninägare här, jag har tagit över två franska vädurar, honor, som bor i en stor utebur med en bo-del i två våningar, plus en...
Svar
14
· Visningar
12 421
Däggdjur Vi har två kaniner och kommer snart att skaffa tre höns. Frågan är om man kan ha kaniner och höns i samma utrymme. Som det är nu bor...
Svar
5
· Visningar
9 119
Senast: Sofie.S
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar