Kanin namn

charmant

Trådstartare
Hmm kunde inte motstå att skafaf en kanin kompis till min hona i dag.En liten 11 veckors korsning mellan lejonhuvud och dvärgvädur blev det.En hona...beige med ganska mycket päls och man...
Nu till problemet....NAMN!!!Hmmm svårt det där ju...Den andra heter Skorpan och är kolsvart men vad ska denna lilla dunboll heta...??

Just nu sitter hon i en bur i boxen med skorpan så att dom får nosa och lära känna varann lite,dom nosade även på varann utanför buren i dag utan problem plus att skorpan var framme och nosade genom gallret till buren utan en enda min...:rofl:

men men ....vad ska det lilla pyret heta?Ge mig massor men namn förslag snälla...

Tack på förhand :)

Sv: Kanin namn

Får själv hem ett litet nytillskott nästa helg. En då 9 veckor gammal hermelinhona, bourgogne. Hon ska vara sällskap till min 1,5 år gamla Oskar, även han hermelin (brun zobel). Har lite beslutsångest när det gäller namn.. :crazy: Velar mellan Iris och Majken. Gillar båda namnen skarpt.

Hmm inga namn jag direkt fastnade för... super svårt ju..Skorpan och Kex haah Skorpan och knäckis haha igen.hmmmm någon mer som har bra tips??

Släppte ihop dom i dag och det gick väl bra...stallkamraten kollar till dom i kväll så hålelr vi tummarna för att skorpan kommer att acceptera den lille...

Hm.. Gillar även Selma och Senap. Kan det vara nåt, kanske? ;)

Visst är det? Passar ihop med Skorpan också. Selma & Skorpan. ;)

I övrigt gillar jag namn som Pira, Freja, Myra och Tyra.

ja men det var ju gulligt...men det låter ju som en hane ju...eller??:crazy:

Jag tycker det är ganska könsneutralt! Min hona heter Pyret!:love: Har träffat honkatter som heter så med, så för mig är det inget hannamn! Men det är väl olika hur man uppfattar det!

För mig är det mer hona än hane!

Liknande trådar

Övr. Djur Hoppas att det finns några kanin-kunniga personer här som kan hjälpa mig. Har en 5-årig dvärgvädurs-hona som jag hade tillsammans med...
Svar
5
· Visningar
1 187
Senast: Lunketuss
·
Övr. Djur Hm, jo igår så utökades min lilla "flock" av ännu två ... :crazy: ja historien om hur det gick till behöver jag ju inte dra, för det...
Svar
1
· Visningar
694
C
Övr. Djur Först måste jag berätta den glada biten: (OM DU INTE ORKAR LÄSA, MEN VILL HJÄLPA MIG MED PROBLEMET, RULLA NER!!) Min lille...
Svar
1
· Visningar
2 549
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama