Kanin ? :D

S

SoffeC

:) hej hej :) skulle bli glad om ni kunde skicka bilder på er kanin eller skriv lite om er kanin :D som t.ex vad ni gör med kaninen,ras och foderstat osv :)

själv har jag en dvärgvädur som heter Busan :D VÄRLDENS sötaste tycker jag :) hon är 1 år har haft henne i 3 månader snart . hon är vit med bruna,gråa fläckar och har en syster vid namn Smulan :)
till sommaren ska ja börja hoppträna henne :D förra ägaren sa att hon var jätte bra på det :) :d

Kram

Sv: Kanin ? :D

Jag har 6 kaniner här hemma på gården, och ska försöka göra en liten presentation av de.

[Namn] Fia
[Född] 26 juni 2005
[Ras] Dvärgvädurskorsning
[Färg] Isabella manteltecknad
[Temperament] Helt underbar tjej som älskar gos och att få springa lös på gården, även om hon alltid springer över till grannarna och äter från deras gräsmattor. :d Väldigt fin i kropp, men ett alldeles underbart huvud. :) Sitt fina temperament har hon ärvt av sin far, Lonlys Zvinto. Ska bli mamma snart. :)
[Aktivitet] Kel, och ska börja hoppa med henne när snön smälter bort. Hon har enormt energi och kraft, får bara hoppas att hon inte tycker hoppning är urtråkigt. :d
rsfloy.jpg

[Namn] Frostnatten´s Goman
[Född] 24 mars 2004
[Ras] Hermelin fuch
[Färg] Vit rödögd
[Temperament] Jättesnäll och nyfiken kille, ännu lite smått rädd, men det beror på att han endast bott hos mig i 1 månad nu. För varje dag som går blir han mer och mer att lita på mig. Nu har han börjat revirmarkera mina händer när jag ska hälsa på honom, så alla andra kaninerna känner att jag är hans. Så söt är han! :love:
[Aktivitet] Avel och kel. Ska bli pappa om ca 1 månad. :D
rsflzb.jpg

[Namn] Mimi
[Född] 4 februari 2005
[Ras] Dvärgvädur/hermelin
[Färg] Svartbrokad
[Temperament] Snäll men kan bli väldigt sur ibland. Hon bits inte, men däremot kan hon morra rejält, nästan som en hund när hon blir sur. :d Annars är hon världens sötaste flicka, men sin hakpåse.
[Aktivitet] Kel och hoppning. Dock har det blivit dåligt med hoppningen nu på vintern då hon inte tycker om snö, sen blir hon livrädd när det droppar smält snö från taket. Springer som en skräckslagen tyskhare som man råkat skrämt på väg till komposten. Så hoppningen får vänta lite. :)
rsfm6t.jpg

kommer mer...

[Namn] Snövit
[Född] 27 maj 2003
[Ras] Hermelin fuch
[Färg] Vit rödögd
[Temperament] Snäll men väldigt skygg, tycker inte om att man kelar med henne. Trodde endast det berodde på att hon nyss kommit hit, men har fått höra från hennes förra ägare att hon alltid varit så. Så nu har hon och jag lite att jobba med när det gäller att kelas med. Kan inte vara särskilt kul för henne heller att blir skräckslagen varje gång jag kommer och ska klappa lite på henne.
[Aktivitet] Avel endast, så länge iaf. Blev parad den 14 mars, så ungarna är beräknade runt min födelsedag. :D (14 april) Så förhoppningsvis ligger små ulltottar när jag kommer ut och ska ge de mat den 14/4. :)
rsfmeh.jpg

[Namn] Zindra
[Född] 4 februari (syster till Mimi)
[Ras] Dvärgvädur/hermelin
[Färg] Svartvit Schecktecknad
[Temperament] Snäll men lite halvskygg, har dock blivit bättre den senaste tiden. :) Bor tillsammans med Zvinto. Är så sött att se de mysa tillsammans på morgnarna.
[Aktivitet] Kel.
rsfmma.jpg

[Namn] Lonlys Zvinto
[Född] 6 maj 2004
[Ras] Dvärgvädur
[Färg] Blå
[Temperament] Världens snällaste kille alltså! Skulle aldrig ens tänka tanken på att bitas. Har endast hört honom morra 2 gånger, och då var han rejält arg! Men det är sällan han är sur överhuvudtaget. Hans humör är alltid tipp topp. :) Inte konstigt Fia är så snäll som hon är, med en far som han. :D
[Aktivitet] Kel, är för lat för att vilja hoppa. Däremot tycker han det är kul att springa i koppel, åtminstonde när det är mycket gräs. Då springer han några vändor på gården, sedan sätter han sig på ett ställe och äter gräs. När det goda gräset där är slut springer han runt och letar efter ett nytt ställe att äta på. :d Han är ganska kräsen när han väljer sina ställen. ;)
rsfmt0.jpg

Dvärgvädurarna och korsningarna får knappt 1dl mat/dag och hermelinerna ca 1/4 dl mat. Sedan får de självklart friskt och näringsrikt hö varje dag. :) Sedan får de ibland lite sallad, äpple, päron och så banan som är den klara favoriten.

Senast ändrad:

Här är om min lilla älskling :love:

Namn: Filur
Född: 7 maj 2004
Ras: Dvärgvädur
Färg: Brun
Temperament: Han är underbar mot dom som känner honom, hyr mysig som helst. Är dock väldigt reserverad mot nya människor.. (mammas kille) :smirk:

Aktivitet: Kel, började lite smått med hoppning i sommras, men det var nog inte hans grej :rofl:
han föredrar helst o sitta i sin hage när det inte är snö, o äta gräs :d

DSC05182.jpg

Jag har en dvärgvädur o 2 franskavädurar.
Dvärgen är ungfär 8 månader o de franska är
ungefär 4 månader.

De får en näve kraft morgon o kväll + grönsaker.

Här är en bild på de: (den bruna är dvärgväduren)
ShowFile.aspx

Namn: Indra
Född: bra fråga...
Ras: Nån korsning
Färg: Svart
Temperament: Hon är en bitch med stort B :devil: Anfaller om man stoppar ner händer i buren alt. ger henne mat. Är reserverad/rädd för häftiga rörelser, då "grymtar" hon & drar sig tillbaka...
Aktivitet: Vore fel att säga att det är "kel" för hon går knappt å kela med :angel: Kan väl kalla det social träning, hon var för gammal när hon köptes & är inte så mycket hanterad så vi arbetar på den biten. Hon är inte min kanin utan jag har henne bara till låns på obestämd tid...

JRRMIPPMJPCRC.jpg

Härmar Ninni.

[Namn] Mikgrå
[Född] 30/3 - 1999
[Ras] korsning Vädur (mamma) och vädur/angora (pappa)
[Färg] Någon kaninmänniska sa att han var chinchilla
[Temperament] Cool lugn i alla situationer, matglad och väldigt väldigt kelen.
[Aktivitet] Fd. hoppkanin, nu tar han det bara lugnt och är kanin.
[Foderstat] Vinter: Fri tillgång på hö, 1/3-1/2 dl kaninblandning om dagen (är lite havre och pellets, köpt på zoo butiken, ägaren till butiken ärkaninuppfödare så han fixar fodret själv)
Sommaren: Ute och äter gräs dagtid, nattetid bor han i sin bur och får en blandning av gräs och hö. Alltid fräscht vatten.

mikgra.jpg

Namn: Kenny (killerkenny)
Född: våren/sommarn? -02
Ras: Dvärgvädur
Färg: Svart/vit manteltecknad?
Temprament: En riktig surgubbe, gillar att jaga och bita katten, slänga runt saker som ligger i hans väg. men kan även vara riktigt gosig och bara ligga i knäet o mysa, han blir dock sur om man slutar klia honom och då nyps han.. Jätte social och totalt orädd!
Aktivitet: Är en omplacerings kanin som inte hade det så bra när han var liten (brutalt behandlad av småbarn..) Så nu är han bara kanin.. Älskar att få skutta runt lös oavsett väder..
Foderstat: Fri tillgång på hö, 1/2 -1 dl pellets om dan, morötter, knäckebröd och massa annat.

th_kennyisnn.jpg

Mina kaniner finns på www.gronangens.tk

Jag hoppar med de, men kelar självklart och så också.

De får hö, grönsaker och ca ½ dl pellets varje dag. Ibland även grenar och något annat gott.

Hej!
tyvärr så har jag ingen bild. Min min kanin heter Freddie och är en lejon kanin. Han är tre år och jätte busig. han bor tillsammans med marsvinet Mirvell. Freddie tycker om att springa runt i trädgården. Ibland när han är på humör kan han hoppa ganska högt över hinder..men när han inte är på humör fattar han inte vad han ska göra..Hehehe:)
han älskar sallad och gurka..
men freddies rumskamrat brukar sno åt sig hela gurkan..:p

Jag har fyar kaniner (3 honor & 1 hane)
Två franska vädurar runar och siksten (ja honor)
Och två vitlant gullan och åke.

frassarna har nån viltfärg och vitlant albino

Dom är födda i mars/aprill 2005 och köppta då det pratades om att man kan döpa flikor till pojknamn och tvärt om, derför deras namn :D

Runar och siksten kommer alltid fram när man hälsar på dom medans åke är lite avvaktande men går att få tag på, dessa tre honor bor i en bur på ca4*5m och med en massa krypin och även stubbar som dom kan sitta på och hålla koll på vad som händer.

Gullan är min hane och är ganska reserverd och tycker inte om om man kommer in till honon om man inte har mat med sig ;) och hans bur är ca4*2 m och även han har några krypin och nån stubbe.

i foder väg får dom så mycket hö och ris dom orkar äta och 2dl lusern/kanin.

Och varför jag har dom (förberder mej för halshuggning),
för att födda upp slaktdjur.

Kram

Liknande trådar

Däggdjur Tyckte det var längesedan det var en tråd där alla får presentera sina kaniner. Så presentera era kaniner nu; ålder, ras...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
35 652
Senast: _satelit_93
·
Övr. Djur Tänkte att i denna tråd kan alla få presentera sina hängörade kaniner. :) Börjar med att presentera mina 3, samt familjens...
Svar
12
· Visningar
3 922
Övr. Djur Hm, jo igår så utökades min lilla "flock" av ännu två ... :crazy: ja historien om hur det gick till behöver jag ju inte dra, för det...
Svar
1
· Visningar
694
Övr. Djur Rabbla upp dom här: Första djuret: Världens största katt,bosse,var med redan när jag föddes! Vanlig mörk sköldpaddsfärgad,och...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
15 948
Senast: Challe99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar