Sv: Kanin ?
[Namn] Snövit
[Född] 27 maj 2003
[Ras] Hermelin fuch
[Färg] Vit rödögd
[Temperament] Snäll men väldigt skygg, tycker inte om att man kelar med henne. Trodde endast det berodde på att hon nyss kommit hit, men har fått höra från hennes förra ägare att hon alltid varit så. Så nu har hon och jag lite att jobba med när det gäller att kelas med. Kan inte vara särskilt kul för henne heller att blir skräckslagen varje gång jag kommer och ska klappa lite på henne.
[Aktivitet] Avel endast, så länge iaf. Blev parad den 14 mars, så ungarna är beräknade runt min födelsedag.
(14 april) Så förhoppningsvis ligger små ulltottar när jag kommer ut och ska ge de mat den 14/4.
[Namn] Zindra
[Född] 4 februari (syster till Mimi)
[Ras] Dvärgvädur/hermelin
[Färg] Svartvit Schecktecknad
[Temperament] Snäll men lite halvskygg, har dock blivit bättre den senaste tiden.
Bor tillsammans med Zvinto. Är så sött att se de mysa tillsammans på morgnarna.
[Aktivitet] Kel.
[Namn] Lonlys Zvinto
[Född] 6 maj 2004
[Ras] Dvärgvädur
[Färg] Blå
[Temperament] Världens snällaste kille alltså! Skulle aldrig ens tänka tanken på att bitas. Har endast hört honom morra 2 gånger, och då var han rejält arg! Men det är sällan han är sur överhuvudtaget. Hans humör är alltid tipp topp.
Inte konstigt Fia är så snäll som hon är, med en far som han.
[Aktivitet] Kel, är för lat för att vilja hoppa. Däremot tycker han det är kul att springa i koppel, åtminstonde när det är mycket gräs. Då springer han några vändor på gården, sedan sätter han sig på ett ställe och äter gräs. När det goda gräset där är slut springer han runt och letar efter ett nytt ställe att äta på.
Han är ganska kräsen när han väljer sina ställen.
Dvärgvädurarna och korsningarna får knappt 1dl mat/dag och hermelinerna ca 1/4 dl mat. Sedan får de självklart friskt och näringsrikt hö varje dag.
Sedan får de ibland lite sallad, äpple, päron och så banan som är den klara favoriten.