Sv: kandarstång
Jag förstår dig, absolut!
Inget med det, har inte menat att låta irriterad eller så om du uppfattat det så, jag bad ju om råd och jag har fått jättebra sådana
Jag tränar inte på kandaret, min tränare och jag kom fram till att lite lull i skogen, kanske nån gång på bana/i ridhus, för att se hur han reagerar nog är bäst. Vi gör bara basic-grejjer mest då och dom funkar finfint. Övergångar, igångsättningar, halter, skänkelvikningar o.s.v., bara basic m.a.o. Dessutom är det bra för honom att lära honom gå i skogen nu när han blir så *host* gammal
Min tanke är att ta fram kandaret då och då, om jag skrittar eller rider ut, vi hamnade i ridhuset p.g.a. dåligt väder/väglag. För det mesta får han jobba på sitt tredelade som han älskar så mycket.
Tänkte fråga en tjej i stallet om jag får låna hennes raka stång nästa gång, kan ju iaf vara värt ett försök.
Stången sitter enligt min tränare bra i munnen, han är dessutom väldigt känslig och får lätt små "skavsår" om bett inte sitter bra men det här gick över förväntan! Det var väldigt skönt att han inte började blöda av det.
Tror inte heller att det är fel på själva stången, tänkte mest underlätta och göra det trevligare mot honom, bäst att hålla sig på god kant med honom så att säga