Varför?Bara en sån sak att han använde ordet "sexarbetare" gav mig rysningar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Varför?Bara en sån sak att han använde ordet "sexarbetare" gav mig rysningar.
Vem är JP?Jo, jag får lite JP-vibbar av honom.
That dude.
Japp han är skicklig på det.That dude.
Såg ett klipp imorse och hans retorik är att han tar vissa påståenden som är sanna och vissa helt ur kontext och voila har de som behöver det en guru att följa.
Fast alltså, NEJ. Det är INTE omgivningens ansvar att uppfostra människor så att de inte blir incels. Det finns massor av djupt traumatiserade och ensamma människor som INTE skyller det på "Staceys".(I många fall hade nog dessa killar hamnat annorlunda i livet med lite vettig uppfostran som gjort att kvinnor inte ser på dem som något katten släpat in)
Nu förstår jag inte hur du tolkar mig. Det är väl ändå föräldrars ansvar att uppfostra sina ungar så de fungerar i samhället? Många av de män som beskrevs verkar ju ha fått en helt skev uppfostran som satt kraftiga spår i deras liv. Att de sedan väljer att inte göra något åt det är deras fel men felet startade i usel uppfostran för många av dem. Att konstatera det är inte att viktimisera dem det är att se dem som människor med en historia.Fast alltså, NEJ. Det är INTE omgivningens ansvar att uppfostra människor så att de inte blir incels. Det finns massor av djupt traumatiserade och ensamma människor som INTE skyller det på "Staceys".
Hela grejen att viktimisera de här killarna luktar som när vit makt-terror stämplas som "ensam gärningsman med psykiska problem".
Jag reagerar på hela vinklingen att de är "som de är" pga sin uppfostran. Granska det lite intersektionellt och fundera ett varv till.Nu förstår jag inte hur du tolkar mig. Det är väl ändå föräldrars ansvar att uppfostra sina ungar så de fungerar i samhället? Många av de män som beskrevs verkar ju ha fått en helt skev uppfostran som satt kraftiga spår i deras liv. Att de sedan väljer att inte göra något åt det är deras fel men felet startade i usel uppfostran för många av dem. Att konstatera det är inte att viktimisera dem det är att se dem som människor med en historia.
Eller vill du att jag ska skrika att de föddes som monster och inget någon gjort under deras liv kunde påverkat det inte ens de själva utan det är "arvsynden" som slagit till?
Nej jag tänker inte analysera det. Analysera istället varför du reagerar så hårt på ett enskilt ordval från en privatperson som sitter och på sin fritid försöker diskutera saker på nätet. Ska bara de som kan uttrycka sig exakt korrekt få delta i debatten utan att bli beskyllda både för det ena och det andra.Jag reagerar på hela vinklingen att de är "som de är" pga sin uppfostran. Granska det lite intersektionellt och fundera ett varv till.
Se gärna youtubevideon som länkades i tråden. Den ger också ett mänskligt perspektiv, men utan det sliskiga filtret som sommarprataren har.
Nej jag tänker inte analysera det. Analysera istället varför du reagerar så hårt på ett enskilt ordval från en privatperson som sitter och på sin fritid försöker diskutera saker på nätet. Ska bara de som kan uttrycka sig exakt korrekt få delta i debatten utan att bli beskyllda både för det ena och det andra.
Och nej jag tänker inte se videon efter dina inlägg för med ditt otrevliga bemötande av att hugga på saker som inte existerar så antar jag att det är det vanliga i sammanhanget helt meningslösa dravlet som mest går ut på att boosta sin egen förträfflighet genom att tala om hur hemsk någon annan grupp är.
Vad var svårt att förstå. Förklara gärna
Du går stenhårt in med personangrepp, tillskriver mig åsikter jag inte uttryckt och kallar mig otrevlig.Vad var svårt att förstå. Förklara gärna
Fast du tillskriver mig åsikten att jag ser dessa personer som offer och börjar göra någon pseudoanalys av min person utifrån det. Varifrån fick du den åsikten? Jag har aldrig ens andats om att de är offer så du måste ju ha haft behov av att hacka på mig av någon anledning.Du går stenhårt in med personangrepp, tillskriver mig åsikter jag inte uttryckt och kallar mig otrevlig.
Jag har aldrig talat om -din- åsikt, jag har pratat om sommarprataren (och samhället/media) som diskussionen handlat om sen tråden puttades upp.Fast du tillskriver mig åsikten att jag ser dessa personer som offer och börjar göra någon pseudoanalys av min person utifrån det. Varifrån fick du den åsikten? Jag har aldrig ens andats om att de är offer så du måste ju ha haft behov av att hacka på mig av någon anledning.
Jag reagerar på hela vinklingen att de är "som de är" pga sin uppfostran. Granska det lite intersektionellt och fundera ett varv till.
Se gärna youtubevideon som länkades i tråden. Den ger också ett mänskligt perspektiv, men utan det sliskiga filtret som sommarprataren har.
Nähä så det fösta citatet bara råkade vara gjort på mitt inlägg men handlade inte om det?Jag har aldrig talat om -din- åsikt, jag har pratat om sommarprataren (och samhället/media) som diskussionen handlat om sen tråden puttades upp.
Fast alltså, NEJ. Det är INTE omgivningens ansvar att uppfostra människor så att de inte blir incels. Det finns massor av djupt traumatiserade och ensamma människor som INTE skyller det på "Staceys".
Hela grejen att viktimisera de här killarna luktar som när vit makt-terror stämplas som "ensam gärningsman med psykiska problem".
Håller med om din analys.Min åsikt i.o.m. detta program är att om de som är incels tar av sig offerkoftan, tar ansvar för sina egna problem/sina liv och slutar vara så egoistiska så kan deras liv bli mycket bättre.
Håller med om din analys.
Till stor del lät det som om det mest intellektuella dessa män ägnade sig åt är att läsa, eller snarare titta på, sportresultaten. Det är inte direkt den typ av intellektuell stimulans de flesta kvinnor som studerat vill ha från sin partner. Det nämndes ju i programmet som på andra ställen att kvinnor väljer partner med samma eller högre utbildning än de själva. Jag tror egentligen inte det är utbildningen som är det viktiga utan just möjligheten att kunna prata med in partner och få annan respons än ett "bröl". Tyvärr är ju manskulturen till stor del väldigt matcho, även om det är på väg att ändras, så det är väl framförallt de utbildade männen som besitter den intellektuella nivå som en utbildad kvinna söker.