Nej jag är också definitivt så att jag gärna vill vara artig alltid. Iofs även till kvinnor som vill någonting så jag är inte helt 100 på att det hör ihop med just inviter.
Däremot är jag också helt på om att det borde gå att vara artig och rak. Istället för att hitta på halvlögner som man väl kanske gärna gör. Jag är gift (sant) men det är ju inte därför gemene dam inte följer med kreti och pleti hem. Och himla synd att man inte ska kunna vara trevlig utan att det blir tråkigheter.
Jag håller helt med, om jag vill avböja någonting så försöker jag att göra det artigt oavsett vad det gäller. När det gäller sexuella inviter så är min erfarenhet att kvinnor inte alltid hanterar det mycket bättre heller, så att bli stött och bete sig illa över att bli avvisad är verkligen inte reserverat för män. Den stora skillnaden är väl att kvinnor försvinnande sällan tar till hot och våld, vilket gör att det inte skrämmer mig på samma sätt som lättstötta män. De har inte startat en våldsbejakande sekt av offerkoftor osv.