Ja, jag tycker som sagt det är trist att behöva ha garden uppe ngt hela tiden om man går ut. Nu bor ju jag i skogen och hinner aldrig ut på krogen mer. Så problem solved för just mig..
Jag tycker liksom du att det vore fantastiskt om man kan vara social med okända män på krogen och det inte ska förvänta mer än bara samtalet. Och det finns ju massor av fina killar som efter långt samtal kan ta ett nej.
Men tyvärr finns det ju för många som inte kan det.
Det kan fenomenet kan man ju möta även på nätet. Någon natt för massa år sedan satt jag och pratade med en kompis på fb/messenger. Då skrev ett ex kompis som jag umgåtts med ihop med exet. Trevlig och kul kille! Så vi pratade också lite iom att jag ändå pratade med kompisen. När vi pratat en h ca så ville han bjuda ut mig. Jag tackade nej och han blev sur och tyckte att jag kunde sagt det tidigare om jag inte var intresserad. Jag kände mest wtf fråga innan om det är så jäkla viktigt.
Jag vet ju att han är nära mitt(trevliga) ex som jag fortfarande var väldigt speciell för. Så jag antog att han aldrig skulle försöka ragga på mig iom det.
Det var så märkligt allting. Jag sa att jag inte var intresserad och sen hördes vi inte av mer.
Nu såg jag för 2 veckor sen att han skrivit på messenger en sen kväll: "Vill du chatta lite så här på kvällskvisten?". Ehhhh... Nej, du kan ju inte prata med kvinnor utan att det blir dejt/sex av det. Plus att jag har sambo...
Jag orkade faktiskt inte svara. Jag vet inte om man borde ta fighten kanske. Men jag orkar inte. Jag bara blockade.
Precis som jag bara blockat såna galningar som skickar dick-picks.