Kan tvättmaskinen göra tröjorna sneda?

Har märkt att alla våra tröjor blir helt sneda efter att de tvättats. Det måste ju bero på tvättmaskinen, även om jag inte förstår hur tusan det kan bli så. Någon mer som upplevt det? Kan man göra något åt det? Har ju ingen lust att köpa ny maskin
Mamma drog alltid i alla kläder innan hon hängde dem. Dvs rättade till dem. De tenderar ju också tex bli lite korta.
 
Mina blir också sneda även om jag tvättar i 40 grader, centrifugen står på 1200 varv, kan inte ha lägre då droppar de av tvätten, har ej torktumlare.
Oj bara 1200 varv? O_o Jag måste centrifugera en extra gång på 1600 varv, även om den redan centrifugerat på 1600 varv i tvättprogrammet, annars torkar inte tvätten i skåpet/tumlaren.

Sneda tröjor har jag nog inga. Torkar dem i torkskåpet.
 

Liknande trådar

Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 845
Senast: Krålus
·
Hemmet Måste köpa en ny tvättmaskin och det blir nog en Logik. Men har aldrig hört talas om det märket tidigare. Är det ett bra märke? Någon...
Svar
2
· Visningar
1 130
Kropp & Själ Jag har en crosstrainer hemma i dagsläget, en som jag köpte billigt begagnad och som troligtvis var billig redan när den var ny. Den har...
Svar
19
· Visningar
765
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp